ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΣΚΟΠΕΥΤΕΣ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΕΧΝΗ,

Αναζήτηση

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010

MΠΑΡΕΤ -BARRETT M82 A1

ΤΥΦΕΚΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΣΚΟΠΕΥΤΗ ΜΟΝΤΕΛΟ Μ82-Α1




Πρωτο-παρουσιάστηκε το 1990 στην αμερικάνικη αγορά κι απο τότε έχει λειτουργήσει απρόσκοπτα και με ακρίβεια σε πάρα πολλές επιχειρήσεις του αμερικάνικου στρατού αλλά και παγκοσμίως, έχει επανασχεδιαστεί αρκετές φορές για να ενσωματώσει την εμπειρία των χρηστών του σε διάφορα περιβάλλοντα και κατάφερε έτσι να τελειοποιηθεί μέσα απο όλα αυτά τα χρόνια σε ένα απο τα ακριβέστερα όπλα μεγάλου διαμετρήματος 50''για διπλή χρήση πολεμική ή πολιτική-αστυνομική-



εξαρτήματα

M1913 steel optics rail, 27 MOA elevation
ΓΕΜΙΣΤΗΡΑΣ ΔΕΚΑ ΓΥΡΩΝ
Dual barrel springs
Chrome chamber
Non-Detachable Magazine*
*Available only on Model 82A1® .416 Barrett Non-Detachable Magazine
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Chrome chamber on 29-inch barrel
  • Chrome chamber and bore on 20-inch barrel
Specifications
  • Model: Model 82A1® and M82A1® CQ
  • διαμέτρημα-Caliber: .416 Barrett or .50 BMG
  • τρόπος τροφοδοσίας-Rifle Operation: ημιαυτόματος Semi-Automatic
  • Overall Length: 57" (145 cm) or 48" (122 cm)
  • Barrel Length: 29" (73.7 cm) or 20" (50.8 cm)
  • Rifling Twist: 1 in 12" (.416 Barrett) or 1 in 15" (.50 BMG)
  • βάρος- Rifle Weight: 30.9 lbs (14 kg) or 29.7 lbs(13.5 kg)
  • Safety: Manual Thumb Lever
  • Sights: Flip-Up Iron Sights
  • Optics Rail: 18.125" (46.03 cm)
  • Magazine: 10-Round Capacity
  • MSRP Starting at: $9,345.00


BINTEO: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΟΥ BARRETT M82 A1
http://www.youtube.com/watch?v=CHGH1AaLQZo

BINTEO1:ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑRRETT M82 A1
http://www.youtube.com/watch?v=cydV4NB7J4s

BINTEO2:ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ. ΤΟΥ ΒΑRRETT M82 A1
http://www.youtube.com/watch?v=2dqjLWzZkQk




Με τα πυρομαχικά 50 bmg ή 416 ΒΑΡΕΤ έχει δυνατότητες που ελάχιστα όπλα ελεύθερου σκοπευτή πετυχαίνουν.

η εταιρία προτείνει τα πυρομαχικά της σαν ισάξια αν όχι ανώτερα της Bmg:

Take your best shot.



.416 Barrett® Ammo

Price: $405.00


Why should the .50 BMG get all the glory? Our .416 Barrett ammunition is just as ferocious.
This 395 gr machine-turned, solid brass boat tail bullet leaves the muzzle at 3,250 fps.
Each case includes 80 rounds.
Firearm: Barrett Model 82A1 Barrett .416 32” barrel
Conditions: Ambient
Projectile: .416 (395 grains)
Scope height: 3.25"
Zero range: 100 yards
Muzzle velocity: 3,250 fps
Range (yd)Velocity (fps)Time (s)Energy (ft. lbs)Drop (in)Path to LOSMOA Compensation
032500.0095170.0-3.3
10031630.098798-1.70.00.0
20030400.198127-6.8-0.3+0.1
30029150.297469-15.6-4.1+1.3
40027840.406816-28.6-12.3+2.9
50026580.516209-46.2-24.9+4.8
60025340.625647-68.7-42.5+6.8
70024130.745121-96.5-65.2+8.9
80022900.874611-130.00-94.0+11.2
90021701.014142-170.7-129.813.8
100020541.153710-218.6-172.8+16.5


ας δούμε όμως και τα πυρομαχικά της BMG

Load up BMG.

New Barrett head stamp brass, loaded with non-corrosive powder and primers, is available in an 80-round case. Barrett .50 BMG M33 Ball ammunition is loaded with a 661 gr projectile on state-of-the-art machinery.
Our .50 BMG M33 Ball ammunition is ready for action. Each cartridge is loaded with non-corrosive powder and primers as well as a 661 gr projectile using our very own state-of-the-art machinery.
Each case includes 80 rounds.
Conditions: Ambient
Projectile: M33 Ball (661 grains)
Scope height: 3.00"
Zero range: 100 yards
Muzzle velocity: 2,750 fps
Range (yd)Velocity (fps)TOF (s)Energy (ft. lbs)Total Drop (in)Path to LOS (in)MOA Compensation
02750---9,517---------
1002,5940.118,7982.400
2002,4430.238,1279.9-2.091
3002,2990.367,46923.3-9.423
4002,1610.496,81643.1-24.095.75
5002,0290.646,20970.3-45.828.75
6001,9020.795,647105.6-75.412
7001,7810.955,121150.2-115.4515.75
8001,6661.134,611205.2-163.3619.5
9001,5581.314,142271.9-226.224
1,0001,4571.513,710351.8-298.4528.5

στις 1000 γυάρδες έχουμε ταχύτητα εξόδου του βλήματος bmg 1457 πόδια ανα δευτερόλεπτο και barrett 2054 π/δ

τεράστια η διαφορά 25% παραπάνω!
-1000γυάρδες είναι 1090 μέτρα-
Για την κατασκευάστρια εταιρία:
Πρόκειται για Αμερικάνικη εταιρία που προμηθεύει τον Αμερικάνικο στρατό και στρατούς ανα την υφήλιο μεταξύ των οποίων και τον Ελληνικό.
Μιλάμε για μια απο τις καλύτερες παγκοσμίως κατασκευάστριες εταιρίες όπλων ελεύθερου σκοπευτή.
Κατα τη γνώμη μου είναι η καλύτερη, όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των προιόντων της σε όλα τα επίπεδα, ειδικά κρίνοντας το αποτέλεσμα για τα μοντέλα Μ95 και Μ99 στα οποία θα αναφερθούμε στην επόμενη ανάρτηση και τα οποία είναι κλάσσεις ανώτερα ακόμη και απο το M82A1-.









Απο ένα απλό οπλουργικό εργαστήρι ξεκίνησε και κατέλημε σε παγκόσμιο πρωταγωνιστή στο χώρο της η εταιρία ΒΑRRETT

Δευτέρα 1 Μαρτίου 2010

ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ Ε.ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ



To defencenet.gr φέρνει σήμερα στην δημοσιότητα το πρώτο μέρος της αναφοράς του γενικού διευθυντή της ΓΔΑΕΕ, Ευάγγελου Βασιλάκου προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο, έναν απολογισμό αναφορικά με το έργο (ή το «μη έργο» για ορισμένους κύκλους της αγοράς) της ΓΔΑΕΕ την τελευταία τετραετία.
Στην αναφορά δεν κρύβεται η αντιπαλότητα του γενικού διευθυντή της ΓΔΑΕΕ με τα Επιτελεία ή τουλάχιστον με τον τρόπο που λειτουργούν τα Επιτελεία σε ότι αφορά το κομμάτι των προμηθειών.
Περιγράφονται οι «θεσμικές πρωτοβουλίες» που έλαβε η ΓΔΑΕΕ αυτή την τετραετία, επικρίνεται το νομικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία της ΓΔΑΕΕ, όπως αυτό θεσπίστηκε με το νόμο 3433/2006, υποστηρίζεται ότι «τέθηκαν οι βάσεις για την ανάπτυξη µακροχρόνιων συνεργασιών των ελληνικών αµυντικών βιοµηχανιών µε τις αντίστοιχες βιοµηχανίες του εξωτερικού, είτε πρόκειται για προµήθειες στην Ελλάδα είτε για προµήθειες προς τρίτες χώρες» – απόστροφος που σίγουρα θα ελάχιστοι συμφωνούν από τις βιομηχανίες και θα ξεσηκώσει αντιδράσεις.

Υπεραμύνεται των διαπραγματεύσεων που έχουν γίνει μέχρι στιγμής για τα ΤΟΜΑ BMP-3HEL και των φρεγατών FREMM, της απόρριψης της προμήθειας των πυρομαχικών των 120 χλστ. για τα άρματα μάχης LEO-2HEL και εν τέλει αφήνει την … Ιστορία(!) να κρίνει το έργο του.
Είναι ένας απολογισμός, ο οποίος γράφτηκε με σαφή ψυχολογική φόρτιση, μέσα στον οποίο περιλαμβάνται αρκετές αλήθειες, αλλά και πολλά σημεία είναι άκρως αμφιλεγόμενα. Πάντως εξάγονται με ακρίβεια συμπεράσματα ως προς το γιατί έχει «βαλτώσει» το παραγωγικό έργο της ΓΔΑΕΕ στο τομέα των εξοπλισμών και των αντισταθμιστικών οφελών τα τελευταία χρόνια.
Θεωρούμε ότι οι Έλληνες πολίτες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωμένη άποψη για το κρίσιμο θέμα που λέγεται “επενδύσεις ασφαλείας” και για το λόγο αυτό θα πρέπει οι ίδιοι να κρίνουν με βάση τα πραγματικά ντουκουμέντα. Λόγω του μακροσκελούς της αναφοράς, για πρακτικούς λόγους σήμερα παρουσιάζουμε το πρώτο μέρος και αύριο το δεύτερο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (ΓΔΑΕΕ) ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ.

AΠOΛOΓlΣMOΣ ΕΤΟΥΣ ΓΔΑΕΕ 10.04.2006 – 04.10.2009.
Η Γενική Διεύθυνση Αµυντικών Εξοπλισµών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) είναι η µόνη κρίσιµη υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Άµυνας, καθώς η βασική της ενασχόληση έγκειται στην υλοποίηση των εξοπλιστικών προµηθειών, οι οποίες αποτελούν µαζί µε το ανθρώπινο δυναµικό των Ενόπλων Δυνάµεων τον βασικό πυλώνα νια την διασφάλιση της άµυνας της χώρας. Ταυτόχρονα, η Γ ΔΑΕΕ είναι µία από τις πιο κρίσιµες υπηρεσίες της κυβέρνησης, καθώς ο προϋπολογισµός που καλείται να διαχειριστεί ανέρχεται σε περίπου 30 δισ. Ευρώ. Παρά το γεγονός ότι τα 30 δισ. Ευρώ αποτελούν συνήθως δεκαετή προϋπολογισµό εξοπλιστικών δαπανών (ΕΜΠΑΕ), η καθηµερινή λειτουργία της ΓΔΑΕΕ επηρεάζεται τόσο λόγω του υπέρογκου προϋπολογισµού όσο και λόγω των εγγενών αδυναµιών στον σχεδιασµό και στην υλοποίηση των εξοπλιστικών προµηθειών. Κατά συνέπεια, το έργο που η Γ ΔΑΕΕ καλείται να επιτελέσει κάθε άλλο παρά εύκολο είναι.
Η διαχρονική πορεία (1996 – 2006) των εξοπλισµών στην Ελλάδα καταδεικνύει ότι ο εξορθολογισµός των εξοπλιστικών δαπανών και η ανάπτυξη ισχυρής αµυντικής βιοµηχανικής παραγωγής στην χώρα δεν επετεύχθησαν, αν και ως στόχοι πολιτικής τέθηκαν σχεδόν σε όλες τις περιόδους αναφοράς.
Μέχρι το 1996, οι εξοπλιστικές προµήθειες διενεργούνταν από τα Γενικά Επιτελεία, µε άµεση συνέπεια την απουσία «δηµοκρατικής νοµιµοποίησης» αυτών των δαπανών, λόγω της µη άµεσης εµπλοκής ή ενηµέρωσης της πολιτικής ηγεσίας για τις δαπάνες αυτές. Από το 1996 και µετά µε την δηµιουργία αυτόνοµης υπηρεσίας εξοπλισµών, και µε οποιαδήποτε ονοµασία αυτή λειτουργούσε [Γενική Διεύθυνση Εξοπλισµών (ΓΔΕ), Γενική Διεύθυνση Αµυντικών Εξοπλισµών (ΠΔΑΕ), Γενική Γραµµατεία Οικονοµικού Σχεδιασµού και Αµυντικών Επενδύσεων (ΠΌΣΑΕ)], οι εξοπλιστικές δαπάνες καλύφθηκαν από ένα πέπλο αδιαφάνειας και συνοδεύονταν από «κακή φήµη».
Είναι γνωστό ότι οποιεσδήποτε κατηγορίες έχουν κατά καιρούς εκτοξευθεί για διαφθορά στους εξοπλισµούς είναι δύσκολο να αποδειχθούν, αλλά ταυτόχρονα είναι κοινός τόπος ότι ο Έλληνας
πολίτης θεωρεί κανόνα την διαφθορά σε οποιαδήποτε εξοπλιστική δαπάνη. Ο
ιστορικός του µέλλοντος και µόνο µπορεί να δικαιώσει ή µη την άποψη του
Έλληνα πολίτη.
Ο ίδιος ιστορικός του µέλλοντος είναι επίσης ο µόνος αρµόδιος κριτής του έργου που παρήχθη το χρονικό διάστηµα 10 Απριλίου 2006 – 04 Οκτωβρίου 2009.
Η κρίση µπορεί να είναι αντικειµενική και δίκαιη µόνο όταν αυτή η περίοδος εξετασθεί υπό το πρίσµα του πρότερου πλαισίου και της εν γένει περιρρέουσας ατµόσφαιρας περί των εξοπλιστικών δαπανών.
Προσωπικά θεωρώ υποχρέωση µου να καταθέσω την δική µου άποψη επί του θέµατος ως ελάχιστη ένδειξη σεβασµού και τιµής προς τους συνεργάτες µου, τους επιτελείς της ΓΔΑΕΕ, της περιόδου αυτής.
1. Θεσµικές Πρωτοβουλίες.
Ο κυρίαρχος στόχος που έθεσα ήταν η καταπολέµηση της διαφθοράς µέσω της απόλυτης τήρησης των αρχών της διαφάνειας και της νοµιµότητας. Οποιοσδήποτε κρατικός λειτουργός ή κυβερνητικός αξιωµατούχος που διενεργεί δηµόσια δαπάνη οφείλει πάντοτε να σκέπτεται και να πράττει µε γνώµονα ότι η απόφαση του επηρεάζει άµεσα τον Έλληνα φορολογούµενο. Στα πλαίσια αυτά το πρώτο µέληµα του οφείλει να είναι η θεσµική θωράκιση των διαδικασιών έτσι ώστε οι αποφάσεις που λαµβάνονται να είναι αδιάβλητες και αντικειµενικές. Οι θεσµικές πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν την περίοδο 2006 – 2009 είναι οι ακόλουθες.
2. Κοινοτική Οδηγία περί Αµυντικών Προµηθειών.
Η ΓΔΑΕΕ από την πρώτη στιγµή που το θέµα ετέθη στα αρµόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρακολούθησε το όλο θέµα, συµµετείχε σε όλες τις προπαρασκευαστικές συνεδριάσεις για την συγγραφή της νέας Κοινοτικής Οδηγίας, και προώθησε αποτελεσµατικά τις Ελληνικές θέσεις προάγοντας την διαφάνεια στις αµυντικές προµήθειες και προστατεύοντας τα δίκαια αιτήµατα
της Ελληνικής αµυντικής βιοµηχανίας. Η Κοινοτική Οδηγία περί αµυντικών προµηθειών αποτελεί µέγιστο επίτευγµα της ΓΔΑΕΕ, διότι σε αυτήν έχουν συµπεριληφθεί θέσεις της Ελλάδος, ακόµη και σε περιπτώσεις που άλλες ευρωπαϊκές χώρες αντιδρούσαν, αλλά και διότι η Κοινοτική Οδηγία αποτελεί ένα πλήρες νοµικό πλαίσιο έτσι ώστε να µην απαιτείται πλέον η διαρκής αλλαγή της Ελληνικής νοµοθεσίας.
3. Κώδικας Δεοντολογίας για Αντισταθµιστικά Ωφελήµατα (ΑΩ).
Ο Κώδικας Δεοντολογίας για τα Αντισταθµιστικά Ωφελήµατα (ΑΩ) που υιοθετήθηκε από τον Ευρωπαϊκό Αµυντικό Οργανισµό (ΕΑΟ h ΕDΑ) αποτελεί σταθµό για τον εξορθολογισµό ενός «θεσµού», ο οποίος αντί να ενισχύσει την Ελληνική αµυντική βιοµηχανία την οδήγησε σε τέλµα δηµιουργώντας µία ψευδαίσθηση για την πραγµατική ανάπτυξη της. Είναι κοινός τόπος ότι τα
Αντισταθµιστικά Ωφελήµατα είναι ένας αναχρονιστικός θεσµός που λειτούργησε, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, ως όχηµα για την αδιαφάνεια στους εξοπλισµούς. Τα συµπεράσµατα αυτά επιβεβαιώνονται πλήρως από την καταγραφή όλων των συµβάσεων Αντισταθµιστικών Ωφεληµάτων και των προγραµµάτων που εµπεριέχονται σε αυτές. Ο Κώδικας
Δεοντολογίας επιβάλλει κοινούς κανόνες και κοινές αρχές που διέπουν το όλο πλαίσιο των Αντισταθµιστικών Ωφεληµάτων. Η ΓΔΑΕΕ, αλλά και προσωπικά ως ο Έλληνας ΝΑD στις συσκέψεις του ΕΑΟ, πρωτοστατήσαµε στην συγγραφή και υιοθέτηση του Κώδικα Δεοντολογίας, οι διατάξεις του οποίου προάγουν σε πραγµατική βάση την ανάπτυξη της Ελληνικής αµυντικής
βιοµηχανίας αλλά και εξαλείφουν φαινόµενα αδιαφάνειας και διαφθοράς. Ταυτόχρονα, θέτουν τις βάσεις για την ανάπτυξη µακροχρόνιων συνεργασιών των Ελληνικών αµυντικών βιοµηχανιών µε τις αντίστοιχες βιοµηχανίες του εξωτερικού, είτε πρόκειται για προµήθειες στην Ελλάδα είτε για προµήθειες προς τρίτες χώρες.
4. Νοµοθετική Διάταξη νια Διενέργεια Διαγωνισµών µε Κριτήριο Κατακύρωσης την Συµφερότερη Προσφορά.
Ο νόµος 3433/2006 δεν ήταν απολύτως σαφής στις διατάξεις του που αφορούσαν την διενέργεια διαγωνισµών µε κριτήριο κατακύρωσης την συµφερότερη προσφορά. Η Γ ΔΑΕΕ επεξεργάσθηκε και συνέταξε την απαραίτητη νοµοθετική ρύθµιση, η οποία δηµιουργεί το πλέον διαφανές πλαίσιο διενέργειας διαγωνισµών για εξοπλιστικές προµήθειες. Αξίζει να σηµειωθεί ότι η Ελληνική νοµοθετική διάταξη για την συµφερότερη προσφορά περιέχει περισσότερα στοιχεία αξιολόγησης από τις διατάξεις της Κοινοτικής Οδηγίας. Αξίζει επίσης να σηµειωθεί ότι η Ελληνική διάταξη για την συµφερότερη προσφορά αποτέλεσε γόνιµο σηµείο αναφοράς για την σύνταξη της Κοινοτικής Οδηγίας.
5. Κανονιστικές Πράξεις (Υπουργικές Αποφάσεις) και Γραπτές Διαδικασίες για τηνΥλοποίηση Εξοπλιστικών Προµηθειών.
Η ΓΔΑΕΕ συνέταξε όλες τις απαραίτητες κανονιστικές πράξεις (Υπουργικές Αποφάσεις) για την εφαρµογή του νόµου 3433/2006 µετά) από διάλογο µε τους συλλογικούς φορείς της Ελληνικής αµυντικής βιοµηχανίας. Ξεχωριστή σηµασία έχουν οι Υπουργικές Αποφάσεις για την Ελληνική Βιοµηχανική Συµµετοχή (ΕΒΣ), την Ελληνική Προστιθέµενη Αξία (ΕΠΑ), και τα Αντισταθµιστικά Ωφελήµατα (ΑΩ). Στα πλαίσια δηµιουργίας ενός πλήρους κανονιστικού πλαισίου εξοπλιστικών προµηθειών, η ΓΔΑΕΕ συνέταξε γραπτές διαδικασίες για την υλοποίηση τους, οι οποίες πλέον αποτελούν «εγχειρίδιο εφαρµογής»! Πρέπει να σηµειωθεί ότι οι γραπτές διαδικασίες περιγράφουν το συνολικό πλαίσιο προµηθειών, από το αρχικό στάδιο έγκρισης της προµήθειας µέχρι την τελική υλοποίηση τους. Το γεγονός αυτό όχι µόνο προάγει την διαφάνεια αλλά καθιστά απολύτως ορατή ακόµη και την υπόνοια αδιαφάνειας. Ειδική αναφορά θα πρέπει να γίνει και στο γεγονός ότι πλέον έχουν Καθιερωθεί κανόνες για την υλοποίηση των εξοπλιστικών προµηθειών είτε µε διαγωνισµό είτε µε διακρατική συµφωνία.
Σε ότι αφορά τους διαγωνισµούς καθιερώθηκε η αρχή ότι οι γενικοί και ειδικοί όροι της ροµήθειας καθώς και η προσφορά* (τεχνική και οικονοµική) του νικητή διαγωνισµού θα αποτελεί το τελικό συµβατικό κείµενο. Με τον τρόπο αυτό καταργήθηκε µία «εθιµική», αλλά άκρως παράδοξη, πρακτική το τελικό κείµενο της σύµβασης να αποτελεί αντικείµενο διαπραγµατεύσεων (!) µεταξύ
του νικητή διαγωνισµού και της ΓΔΑΕΕ. Στο σηµείο αυτό θα πρέπει να επισηµανθεί το γεγονός ότι πολλές φορές στο παρελθόν παρατηρήθηκε το φαινόµενο η σύµβαση να περιέχει όρους ή/και διατάξεις που ουδεµία, σχέση είχαν µε την προσφορά (τεχνική ή/και οικονοµική) του νικητή διαγωνισµού.
Καθιερώθηκε επίσης η αρχή της επανάληψης διαγωνισµού µε τοικ] ίδιους ειδικούς όρους (και τεχνική περιγραφή) σε περίπτωση που ο πρώτος διαγωνισµός δεν κατέληγε σε αποτέλεσµα, καθώς στο παρελθόν είχαν παρουσιασθεί περιπτώσεις όπου µετά τον πρώτο άκαρπο διαγωνισµό άλλαζε η τεχνική περιγραφή. Αυτές οι αρχές για την διενέργεια διαγωνισµών που ακολουθείται απαρέγκλιτα από το 2006 και εντεύθεν αποτελούν απτές πράξεις για την προαγωγή της διαφάνειας αλλά και για την χρήση πλήρως αντικειµενικών κριτηρίων επιλογής.
Σε ότι αφορά τις διακρατικές συµφωνίες ετέθησαν σαφείς αρχές για την υλοποίηση τους, καθώς στο παρελθόν παρατηρήθηκε το φαινόµενο κάθε διακρατική συµφωνία να ακολουθεί ιδιαίτερους κανόνες υλοποίησης. Συγκεκριµένα, οι διαπραγµατεύσεις για διακρατικές συµφωνίες ακολουθούν τρεις διακριτές φάσεις καθορισµός τεχνικής διαµόρφωσης του προς προµήθεια υλικού, καθορισµός της εγχώριας βιοµηχανικής συµπαραγωγής, καθορισµός του συµβατικού τιµήµατος. Με αυτή την διαδικασία υλοποιούνται µε τον καλύτερο τρόπο οι αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα στο ΚΥΣΕΑ να απορρίψει µία προσφορά λόγω µη πλήρωσης µιας από τις τρεις διακριτές φάσεις. Επιτυχηµένα παραδείγµατα αυτής της διαδικασίας αποτελούν τόσο οι διαπραγµατεύσεις µε την Ρωσική κυβέρνηση για τα ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3 όσο και οι διαπραγµατεύσεις µε την Γαλλική κυβέρνηση για τα δύο ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης Super Puma αλλά και για τις – φρεγάτες FREMM. Παράδειγµα όπου το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε ότι δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις αποτελεί η προµήθεια των πυροµαχικών
αρµάτων 120mm µε τις κυβερνήσεις της Γερµανίας και των ΗΠΑ.
6. Μητρώο Κατασκευαστών Αµυντικού Υλικού.
Το Μητρώο Κατασκευαστών Αµυντικού Υλικού αποτελεί τοµή για την ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηµατικότητας στον τοµέα της αµυντικής βιοµηχανίας. Μετά από πολλές και αναιτιολόγητα αποτυχηµένες, κατά το παρελθόν, προσπάθειες δηµιουργίας του Μητρώου, ένα πάγιο και διαχρονικό αίτηµα των ελληνικών αµυντικών βιοµηχανιών έγινε πραγµατικότητα. Σηµαντικό σηµείο του Μητρώου είναι η καθιέρωση ποιοτικών κριτηρίων για την ένταξη ή µη µιας βιοµηχανίας στο Μητρώο.
7. Ανάπτυξη Διεθνούς Παρουσίας της Χώρας στον Τοµέα των Εξοπλισµών.
Προ του 2006 η διεθνής παρουσία της χώρας στον τοµέα των εξοπλισµών ήταν από ασήµαντη έως ανεπαρκής. Από το 2006 µέχρι σήµερα η διεθνής παρουσία της χώρας έχει αναβαθµισθεί σηµαντικά τόσο σε υπερεθνικούς οργανισµούς (ΝΑΤΟ, ΕDΑ) όσο και σε επίπεδο διµερών επαφών. Χαρακτηριστικό παράδειγµα της αναβαθµισµένης θέσης της Ελλάδος στον τοµέα των εξοπλισµών αποτελεί η πολύ σοβαρή υποψηφιότητα του Έλληνα ΝΑΟ για την θέση του ΕΟΑ Steering Board Chairman – NADs Formation, η οποία, αν και ανεπιτυχής ως προς την τελική της έκβαση, έθεσε µε ηχηρό τρόπο το ζήτηµα της εκπροσώπησης της Ελλάδος στο υψηλότατο επίπεδο πολιτικών θέσεων σε υπερεθνικούς οργανισµούς.
8. Έµφαση στην Διασφάλιση Ποιότητας.
Μία από τις πλέον βασικές παραµέτρους της αποστολής της Γ ΔΑΕΕ είναι η διασφάλιση ποιότητας του αµυντικού υλικού που προµηθεύεται η χώρα. Την περίοδο 2006 – 2009 η διασφάλιση ποιότητας κατέστη σηµαντικότατη συνιστώσα για την επιτυχή υλοποίηση µιας αµυντικής προµήθειας. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις συµβάσεων που υπογράφηκαν προ του 2006 και εξετάσθηκαν µετά το 2006, ο έλεγχος για την ποιοτική αρτιότητα του προς προµήθεια υλικού αποτέλεσε κρίσιµη και βασική παράµετρο για την αποδοχή ή µη του υλικού. Χαρακτηριστικά παραδείγµατα αποτελούν όλα τα µεγάλα εξοπλιστικά προγράµµατα (υποβρύχια, άρµατα µάχης, ελικόπτερα).
9. Ανοιχτές και Διαφανείς Διαδικασίες.
Βασικό κριτήριο για την επίτευξη ανοιχτών και διαφανών διαδικασιών αποτελεί η δηµοσίευση στο ευρύ κοινό των αποφάσεων που λαµβάνονται. Λόγω της φύσης των θεµάτων που χειρίζεται η Γ ΔΑΕΕ και αφορούν την εθνική ασφάλεια θα πρέπει η δηµοσίευση αποφάσεων να λαµβάνει υπόψη της τον παράγοντα! αυτό. Σε γενικές γραµµές πάντως η ΓΔΑΕΕ δεν µπορεί να επικαλεστεί λόγους εθνικής ασφαλείας για την µη παροχή εγγράφων προς όποιον πολίτη το ζητήσει. Αντίθετα, είναι γνωστό ότι η µη δηµοσίευση εγγράφων, αν αυτά ζητηθούν, δηµιουργεί µία ιδιόµορφη «παράλληλη αγορά πληροφοριών», η οποία εγείρει εύλογα ερωτήµατα αδιαφάνειας ή/και διαφθοράς. Για όλους τους παραπάνω λόγους και την έµπρακτη υπηρέτηση των αρχών της διαφάνειας η ΓΔΑΕΕ από τον Απρίλιο 2006 ακολουθεί την αρχή ότι τα έγγραφα που χειρίζεται, και δεν είναι διαβαθµισµένα, αποτελούν δηµόσια έγγραφα και είναι στην διάθεση οποιουδήποτε Έλληνα πολίτη τα ζητήσει.
10. Μηχανογράφηση ΓΔΑΕΕ.
Η διαφάνεια υπηρετείται µέσω πράξεων και όχι λόγων, προάγεται δε µέσω τοµών και όχι γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. Είναι κοινός τόπος ότι η γραφειοκρατία που διέπει την λειτουργία του ευρύτερου Ελληνικού δηµοσίου, κατά συνέπεια και της Γ ΔΑΕΕ, αποτελεί ανασχετικό παράγοντα για οποιαδήποτε προσπάθεια προώθησης των αρχών της αποτελεσµατικότητας και της διαφάνειας. Για την αναστροφή αυτού του φαινόµενου η ΓΔΑΕΕ µηχανογραφείται πλήρως µέσω προγράµµατος αντισταθµιστικών ωφεληµάτων. Το πρόγραµµα υλοποιείται µε µηδενική απόκλιση από τον προγραµµατισθέντα χρόνο των 14 µηνών και µάλιστα µε συµµετοχή και καταγραφή απόψεων – σχολίων όλου του προσωπικού της Γ ΔΑΕΕ. Εκτός από τα προφανή οφέλη αποτελεσµατικότητας και επιτάχυνσης των διαδικασιών, θεωρώ την μηχανογράφηση της ΓΔΑΕΕ το κρισιµότερο βήµα για την διαφανή λειτουργία της. Ουδείς πλέον θα δύναται να µεταβάλει καταγραφείσα άποψη, ενώ ο ιεραρχικός έλεγχος θα καταστεί ουσιαστικός και αποτελεσµατικός.
ΙΙ. Οργανωτικές Πρωτοβουλίες.
Η αναδιοργάνωση του Υπουργείου! Εθνικής Άµυνας και η αντικατάσταση της Γενικής Γραµµατείας Οικονοµικού Σχεδιασµοί και Αµυντικών Επενδύσεων (ΓΓΟΣΑΕ) από την Γενική Διεύθυνση Αµυντικών Εξοπλισµών και Επενδύσεων (Γ ΔΑΕΕ) δηµιούργησε µία οργανωτική πρόκληση τόσο για την στελέχωση της νέας Υπηρεσίας όσο και για την καθηµερινή λειτουργία της. Προ της δηµιουργίας της ΓΔΑΕΕ υπήρχε µία πρακτική γραφειοκρατικής ρουτίνας, η οποία ήταν εµφανής αρχής γενοµένης από τον χειρισµό των θεµάτων και καταλήγοντας στον έλεγχο νοµιµότητας των αποφάσεων που λαµβάνονταν. Για την αντιστροφή αυτής της, προ 2006, ακολουθητέας πρακτικής ελήφθησαν οι παρακάτω οργανωτικές πρωτοβουλίες.
1. Πλήρης σεβασµός στην νοµιµότητα.
Όλες οι νέες συµβάσεις αλλά και οι τροποποιήσεις-των παλαιών συµβάσεων αποστέλλονταν υποχρεωτικά στο Νοµικό Συµβούλιο, του Κράτους και στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο νοµιµότητας. Για πρώτη φορά η επιβολή και είσπραξη ποινικών ρητρών για συµβάσεις που δεν εκτελούνταν οµαλά κατέστη θεσµοθετηµένη διαδικασία, αποδεικνύοντας έτσι εµπράκτως
σεβασµό προς την νοµοθεσία και τις αρχές της διαφάνειας.
2. Μετουσίωση της ΓΔΑΕΕ από φορέα κατάρτισης συµβάσεων σε φορέα διαχείρισης προµηθειών.
Η παλαιά πρακτική ότι οι εξοπλιστικές προµήθειες γίνονται χωρίς σχέδιο ή/και προγραµµατισµό αντικαταστάθηκε από την πρακτική υλοποίησης του ΕΜΠΑΕ 2006-1 Ο ως εργαλείο επίτευξης στρατηγικών στόχων και όχι ως µεµονωµένες προµήθειες. Προς την επίτευξη του στόχου αυτού η ΓΔΑΕΕ προώθησε την συγκέντρωση προµηθειών οµοειδών υλικών και αντιτάχθηκε σθεναρά στον – «τεµαχισµό» (ασαλαµοηοίηση») των προµηθειών. Παρά το γεγονός ότι τα Γενικά Επιτελεία αντέδρασαν, µάλλον έντονα, στην εφαρµογή αυτής της πρακτικής, η ΓΔΑΕΕ δεν υποχώρησε από την άποψη της, η οποία είναι η µόνη που µπορεί να δηµιουργήσει τις απαραίτητες οικονοµίες κλίµακας επ’ ωφελεία τόσο των Ενόπλων Δυνάµεων όσο και της Ελληνικής αµυντικής βιοµηχανίας. Ταυτόχρονα η ΓΔΑΕΕ τήρησε κριτική στάση απέναντι στην προβαλλόµενη, από τα Γενικά Επιτελεία, «αναγκαιότητα» προµηθειών, αν αυτές δεν συνοδεύονταν από προγραµµατισµό αναγκών, χρηµατοδότησης, και επιχειρησιακής αξιοποίησης.
3. Διενέργεια διαγωνισµών µε πραγµατικά ανοιχτές διαδικασίες.
Στο παρελθόν οι διαγωνισµοί που διεξήγοντο αποτελούσαν σχεδόν πάντοτε αντικείµενο αντεγκλήσεων και αρνητικών δηµοσιευµάτων στον Τύπο. Παρά το γεγονός ότι τα δηµοσιεύµατα στον Τύπο µετριάσθηκαν ως προς την ένταση τους, αν και δεν εξαλείφθηκαν (για λόγους άσχετους µε την διαφάνεια της διαγωνιστικής διαδικασίας), σε καµία περίπτωση δεν ηγέρθη θέµα αξιοπιστίας ή/και µη αντικειµενικότητας των διαγωνιστικών διαδικασιών. Σηµαντικό ρόλο για το γεγονός αυτό διετέλεσε ότι οι διαγωνισµοί διεξήχθησαν µε απόλυτα ανοιχτές, διαφανείς, και αντικειµενικές διαδικασίες, µε χαρακτηριστικότερο σηµείο την πλήρη ανεξαρτησία των επιτροπών διενέργειας των διαγωνισµών.
4. Κατάρτιση συγκεκριµένων δεικτών αποτελεσµατικότητας και απόδοσης της ΓΔΑΕΕ.
Συµµετέχοντας στον εκσυγχρονισµό της Δηµόσιας Διοίκησης η ΓΔΑΕΕ προχώρησε στην κατάρτιση συγκεκριµένων δεικτών αποτελεσµατικότητας και απόδοσης, έτσι ώστε το παραγόµενο έργο της ΓΔΑΕΕ να είναι µετρήσιµο µε απτά αποτελέσµατα. Το επόµενο βήµα είναι η γνωστοποίηση τους σε όλους τους Έλληνες πολίτες, έτσι ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζουν την αποτελεσµατικότητα της µιας από τις πιο κρίσιµες Υπηρεσίες του Κράτους.
5. Ανεξαρτησία εισηγήσεων και σεβασµός στην προσωπικότητα και τις απόψεις χειριστών και επιτροπών.
Η προ 2006 ακολουθητέα πρακτική τής υποβολής απόψεων από την Διοίκηση (Ιεραρχία) προς τον χειριστή ανεστράφη οριστικώς κάι αµετακλήτως και αντικαταστάθηκε από την αρχή της ανεξαρτησίας της άποψης και της γνώµης και τον σεβασµό στην προσωπικότητα των χειριστών. Άλλωστε το µεγαλύτερο βάρος, διοικητικό αλλά και ποινικό, το φέρουν οι χειριστές και οι επιτροπές. Δεν επέτρεψα ποτέ την οποιαδήποτε παρέµβαση στο έργο επιτροπών και στην διατύπωση απόψεων από τους χειριστές. Σε όλες τις περιπτώσεις που διαφωνούσα µε τις εισηγήσεις της Υπηρεσίας ανέγραφα σχόλιο διατυπώνοντας την γνώµη µου. Πίστευα, πιστεύω, και θα συνεχίσω να πιστεύω ότι η δηµοκρατία και η συνεπακόλουθη διαφάνεια προάγεται µόνο µέσα από τον γόνιµο διάλογο και την ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων, έστω και αν αυτές είναι διιστάµενες.
6. Στελέχωση ΓΔΑΕΕ µε ποιοτικά και όχι κοµµατικό κριτήρια.
Ένας ζωντανός οργανισµός, και µάλιστα κρίσιµης σηµασίας, οφείλει να στελεχώνεται από τους άριστους και τους πιο ικανούς. Αυτό προσπάθησα να κάνω πράξη στην στελέχωση της ΓΔΑΕΕ, αν και οι επιλογές µου ήταν σε µεγάλο βαθµό εξαρτώµενες από την διάθεση συνεργασίας των Γενικών Επιτελείων. Σε κάθε περίmωση πάντως οι επιλογές προσωπικού στηρίχθηκαν σε ποιοτικά κριτήρια επαγγελµατικής επάρκειας και σε ουδεµία περίmωση σε κοµµατικές επιλογές. Το αποτέλεσµα δικαιώνει όίι τις επιλογές µου αυτές καθ’ εαυτές αλλά τον µόχθο και τον κόπο όλων των επιτελών της Γ ΔΑΕΕ που εργάσθηκαν αόκνως και ανιδιοτελώς για την προστασία του δηµοσίου συµφέροντος. Σήµερα η Γ ΔΑΕΕ αποτελεί υπόδειγµα έµπρακτης εφαρµογής της διακλαδικότητας στις ένοπλες Δυνάµεις και άριστης συνεργασίας στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού.
ΜΙ. Προβλήµατα.
Είναι φυσικό επακόλουθο ένας οργανισµός να αντιµετωπίζει πολλά, πιεστικά, και πολλές φορές, καθηµερινά προβλήµατα Η Γ ΔΑΕΕ αντιµετωπίζει όντως πολλά προβλήµατα, κανένα από τα οποία όµως δεν επηρέασε την καθηµερινή της λειτουργία χάρη στις προσπάθειες των ανθρώπων που υπηρετούν στην ΓΔΑΕΕ.
1. Έλλειψη επαρκούς προσωπικού (στρατιωτικού & πολιτικού).
Η στελέχωση της Γ ΔΑΕΕ µε περίπου 235 επιτελείς είναι πλήρως ανεπαρκής και σε συνδυασµό µε την έλλειψη αυτόνοµης διοικητικής υποστήριξης καθίσταται αναποτελεσµατική. Δεν θα ήταν υπερβολή να λεχθεί ότι ο ελάχιστος αριθµός για την αποτελεσµατική λειτουργία της Γ ΔΑΕΕ υπό την σηµερινή της µορφή θα ήταν περί τους 800-1000 επιτελείς, µε την προσθήκη τόσο στρατιωτικού όσο και πολιτικού προσωπικού.
2. Έλλειψη στοιχειώδους υλικοτεχνικής υποδοµής.
Όσο τετριµµένο και αν ακούγεται ένα βασικότατο πρόβληµα της ΓΔΑΕΕ είναι η έλλειψη στοιχειωδών «εργαλείων» για την αποτελεσµατικότερη ιεκπεραίωση του έργου των επιτελών της ΓΔΑΕΕ. Αρκεί να σηµειωθεί ότι δεν ήταν λίγες οι φορές που οι επιτελείς της Γ ΔΑΕΕ αγόρασαν µε ίδια έξοδα φωτοτυπικό χαρτί, µελάνια για εκτυπωτές, φακέλλους αρχειοθέτησης, καθώς η Υπηρεσία δεν τους διέθετε τα ανάλογα υλικά. Αρκεί επίσης να σηµειωθεί ότι ακόµη και σήµερα η πρόσβαση στο (internet είναι διαθέσιµη για όλα τα τµήµατα της ΓΔΑΕΕ. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η έλλειψη των αναγκαιούντων χώρων εργασίας, γεγονός που καθιστά την µεταστέγαση της Γ ΔΑΕΕ αναγκαιότητα.
3. Ελλιπής συνεργασία µε Γενικά Επιτελεία.
Η συνεργασία της Γ ΔΑΕΕ µε τα Γενικά Επιτελεία αποτελεί αναγκαία και απαραίτητη συνθήκη τόσο για την κατάρτιση των ΕΜΠΑΕ όσο και για τον σχεδιασµό και την υλοποίηση των εξοπλιστικών προµηθειών. Τις περισσότερες φορές όµως η συνεργασία αυτή απουσιάζει, αθέλητα θέλω να πιστεύω. Είναι όµως σχήµα οξύµωρο να δηµιουργείται η εντύπωση, ηθεληµένη ή αθέλητη, ότι η ΓΔΑΕΕ δεν ενδιαφέρεται για την επιχειρησιακή ετοιµότητα των Ενόπλων Δυνάµεων, την στιγµή που φ Γενικά Επιτελεία δεν ενηµερώνουν την ΓΔΑΕΕ για τον οποιοδήποτε επιχειρησιακό σχεδιασµό µέσων που θα απαιτηθούν. Το πλέον ενδεικτικό είναι το πρόσφατο παράδειγµα των µέσων που απαιτούνται για την ενισχυµένη Ελληνική παρουσία στο Αφγανιστάν, για την οποία η ΓΔΑΕΕ ουδέποτε ενηµερώθηκε, ούτε και έγινε αποδέκτης σχετικής απόφασης του ΚΥΣΕΑ. Εκτιµώ! ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριµες έτσι ώστε τα Γενικά Επιτελεία να αντιλαµβάνονται την αποστολή τους σε άµεση συνάρτηση µε τις οικονοµικές αντοχές των Ελλήνων φορολογουµένων.
4. Προβληµατική υλοποίηση προµηθειών λόγω µη ελέγχου ή/και ενηµέρωσης της Γ ΔΑΕΕ περί των οικονοµικών δεδοµένων (πληρωµές) των προµηθειών.
Η µετατροπή της ΓΓΟΣΑΕ σε ΓΔΑΕΕ δηµιούργησε το επιπρόσθετο πρόβληµα ότι η ΓΔΑΕΕ δεν έχει πλέον ούτε τον έλεγχο ούτε και-την ενηµέρωση για την εκπλήρωση των οικονοµικών υποχρεώσεων (πληρωµών) του Υπουργείου Εθνικής Άµυνας προς τους αντισυµβαλλοµένους, αν και η ΓΔΑΕΕ είναι ο κατά νόµον εκπρόσωπος του Ελληνικού Δηµοσίου. Το γεγονός αυτό δηµιουργεί προβλήµατα στην υλοποίηση των συµβάσεων αλλά και στην συνεργασία µε το Υπουργείο Οικονοµίας και Οικονοµικών σε ό,τι αφορά την καταγραφή των παραλαβών. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγµατα των πληρωµών των υποβρυχίων, των αρµάτων µάχης, των µαχητικών αεροσκαφών, των ελικοπτέρων. Προβλήµατα δηµιουργούνται επίσης και στην παρακολούθηση υλοποίησης του ΕΜΠΑΕ, καθώς οι αναθεωρήσεις του αποτελούν κανόνα και όχι εξαίρεση.
Αύριο θα δημοσιεύσουμε το δεύτερο μέρος.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕ ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ

Η εξομολόγηση ενός αξιωματικού που υπηρέτησε στο Αφγανιστάν για πάνω από 2 χρόνια.

Διαβάστε τι λέει για τους λαθρομετανάστες και τις ΜΚΟ.

(Αλωνίζουν και στην Αθήνα Ταλιμπάν αξιωματικοί και οι στρατοί τους.)

Πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που αναρτήθηκε από το ιστολόγιο http://eglimatikotita.blogspot.com/




ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Πριν δείτε τις φωτογραφίες και αργότερα το βίντεο που θα αναρτήσω,θα ήθελα να κάνω μια εισαγωγή σχετικά με το Αφγανιστάν.,όπως μου το διηγήθηκε ένας αξιωματικός που υπηρέτησε εκεί για πάνω από 2 χρόνια.
Θα τα γράψω όπως ακριβώς μου τα είπε.
Θα ήθελα ακόμα να επισημάνω ότι ο συγκεκριμένος αξιωματικός ( μου ζήτησε να κρατήσω μυστική την εθνικότητα του και το όνομα του) αν και έχει δει πολλούς συναδέλφους του στρατιώτες νεκρούς,από τις σφαίρες και τις επιθέσεις από καμικάζι ζωσμένους με c4 εκρηκτικά,ποτέ δεν μου μίλησε απαξιωτικά και προσβλητικά για τους Αφγανούς.
Ίσα ίσα που όπως κατάλαβα τρέφει μια περίεργη συμπάθεια για τους Αφγανούς.


Αφγανιστάν


Μιλάμε για ένα κράτος που οι Ταλιμπάν και ο ιερός νόμος το σταμάτησαν χρονολογικά και τεχνολογικά κάπου μεταξύ του μεσαίωνα και του 18 αιώνα.
Οι άνθρωποι είναι πάμφτωχοι και πολύ χαμηλού μορφωτικού επιπέδου.
Οι γυναίκες ακόμα και τώρα πολύ δύσκολα κυκλοφορούν στην πόλη ή στα χωριά.
Είναι πάντα στο σπίτι ή στις δουλείες των συζύγων τους για να κάνουν χαμαλοδουλειές Αν βγουν έξω από το σπίτι χωρίς λόγο θα έχουν μεγάλα προβλήματα από τους συζύγους τους,που έχουν και άλλες 2-3 γυναίκες.
Είναι πιό εύκολο για ένα Αφγανό να βρει και να παντρευτεί γυναίκα,παρά να αγοράσει μια κατσίκα.
Εκεί η γυναίκα θεωρείται αντικείμενο,και δεν έχει καμία αξία για την ανδροκρατούμενη κοινωνία των Αφγανών που οι περισσότεροι διατηρούν ακόμα μια περίεργη σχέση μεταξύ αγάπης και μίσους για τους αντάρτες Ταλιμπάν.




Πάρτε και μια γεύση από τα καταστήματα της Καμπούλ..
Σε αυτή την κατάσταση βρίσκετε το 78% με 85% του πληθυσμού της Καμπούλ.
Υπάρχουν όμως και χειρότερα,μόλις βγεις από την Καμπούλ και πας προς τα περίχωρα και τις μικρότερες κοινότητες του Αφγανιστάν,οι άνθρωποι ζουν στις πιο άθλιες συνθήκες που θα μπορούσε να ζήσει ανθρώπινο ον.
Σε σπίτι φτιαγμένα από λάσπη άμμου χωρίς τσιμέντο.Για σκεπές έχουν τσίγκους κρατημένους με πέτρες για να μην τους παίρνει ο αέρας.Με τις πρώτες δυνατές βροχές τα αμμόσπιτα λιώνουν και τα ξαναφτιάχνουν πάλι με τον ίδιο τρόπο.
Είναι χαζό,αλλά οικονομικό..(εδώ γελάει)


Αυτό που βλέπετε στην φώτο από κάτω είναι 2 περιβολάκια με χασίς που είναι σε εμφανή σημείο στον δρόμο..Στο Αφγανιστάν το εμπόριο η πώληση και η χρήση ναρκωτικών είναι νόμιμη.Χασίς,ηρωίνη και όλα τα υποκατάστατα τους τα βρίσκεις πάρα πολύ εύκολα.
Η εύρεση οποιουδήποτε όπλου είναι εξίσου πάρα πολύ εύκολη.Με περίπου 50 ή και 70 δολάρια αγοράζεις καλάσνικοφ.Εκεί ακόμα και μικρά παιδιά ξέρουν να χειρίζονται όπλα.
Αλλά όμως χρησιμοποιούνται και για όλες τις δουλειές,σαν σκλάβοι.
Ακόμα και για ασπίδες σε τρομοκρατικά χτυπήματα.
Από κάτω βλέπετε ένα χωριό που κατέστρεψαν οι Ταλιμπάν,αφού πρώτα σκότωσαν τους γονείς,έπειτα απήγαγαν τα μικρά παιδιά για να τα χρησιμοποιήσουν για διάφορους λόγους.Ανάλογα με το τι προσόντα έχει το καθένα απ' αυτά.


Οι τρύπες στο τοίχο είναι από σφαίρες αυτόματου όπλου,καθώς έγινε έφοδος μέσα στα σπίτια των αμάχων.
Στην πόλη της Καμπούλ πηγαίνουν συχνά πολλοί πλούσιοι Σαουδάραβες,εκεί γίνονται και τα μεγάλα ντιλ για αγορές ανθρώπων.


Λένε πολύ συχνά κάποιοι από τις ΜΚΟ ότι αυτοί οι άνθρωποι που φεύγουν από την χώρα τους πουλήσαν τα πάντα για να μαζέψουν λεφτά και να έρθουν στην Ελλάδα ή και σε κάποιο άλλο κράτος.
Ψέματα.
Ή ίσως δεν γνωρίζουν την πραγματικότητα.
Διαβάστε πως ακριβώς γίνετε...

Η αγορά ανθρώπων σύγχρονων σκλάβων είναι πολύ επικερδής επιχείρηση στην ανατολή.
Πακιστάν και Αφγανιστάν είναι χώρες που η πείνα και η δυστυχία αναγκάζει κάποιους να πουληθούν οι ίδιοι ή να πουλήσουν τα παιδιά τους για λίγα δολάρια.Μόνο και μόνο για να επιβιώσει η υπόλοιπη οικογένεια.


ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΕΊΝΑΙ ΑΠΟ ΑΝΑΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΕ ΔΙΑΚΙΝΗΤΗ
ΑΝΘΡΩΠΩΝ...HUMAN TRAFFICKING...


Ο στρατιώτης έχει συλλάβει και ανακρίνει μαζί με Αφγανούς στρατιώτες,πάνω από 10 φορές άτομα που μετέφεραν σε φορτηγά νέους και παιδιά(Αφγανούς και Πακιστανούς των συνόρων),που τα είχαν πρώτα αγοράσει από τις οικογένειες τους με 1500,2000 δολάρια σαουδάραβες ή ταλιμπάν,και τα μαζεύαν σε μικρά στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Από εκεί όταν μαζέψουν ένα συγκεκριμένο αριθμό ατόμων,τους προωθούν σε συνεργασία με Tούρκους της ίδιας "μαφιόζικης οργάνωσης" human trafficking για να τους περάσουν στο τουρκικό έδαφος.
Με το που θα φτάσουν στην Ευρώπη θα πρέπει να αρχίσουν αμέσως με οποιοδήποτε τρόπο αν δεν είναι σε μεγάλη οργάνωση (παρεμπόριο,καθαριστές τζαμιών,ναρκωτικά) η επιστροφή του κεφαλαίου αγοράς συν τους τόκους,αλλιώς κάποιος από την οικογένεια του ή και ολόκληρη θα πεθάνει.
Εδώ όμως υπάρχει και κάτι που διαφεύγει από όλους μας.
Ότι αυτό το χρήμα κάνει κύκλους και καταλήγει πάλι στα ίδια χέρια.ΠΩΣ?
Πολύ απλά.
Μια σοβαρή οργάνωση δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.
Αυτά τα 1500 ή 2000 ευρώ αν υπήρχε μια σωστή πολιτική από τα κράτη που δέχονται όλους αυτούς τους λαθρομετανάστες από την ανατολή,θα ήταν χαμένα λεφτά.
Και έτσι αποφάσισαν να ενισχύσουν οι ίδιοι οι σαουδάραβες τις ΜΚΟ (τράπεζες,εταιρείες Αραβικών συμφερόντων κλπ) που πριν από λίγα χρόνια δεν είχαν καμία ισχύ,αν εξαιρέσουμε μόνο την Green Peace,οι υπόλοιπες ήταν απλά πολύ μικρές αναφορές σε εφημερίδες,ενώ το ίδιο πρόβλήμα υπήρχε και με λαθρομετανάστες από το πρώην σοβιετικό μπλοκ (Αλβανία,Ρουμανία,Ρωσία,Ουκρανία κλπ).
Ενισχύοντας όμως τις ΜΚΟ,και μερικές άλλες οργανώσεις που δρουν με πιο σκληροπυρηνικό τρόπο,δημιούργησαν ένα τείχος μη επαναπατρισμού των λαθρομεταναστών.
Επιπλέον ανάμεσα στους λαθρομετανάστες έχουν εισέλθει και οι κατά τόπους παρατηρητές των human trafficking οργανώσεων που δεν εργάζονται ποτέ,απλά σχεδιάζουν τις δουλειές και τακτοποιούν τις ανά λαθρομετανάστη εκκρεμότητες (π.χ φόνοι,χρέη κλπ) ακόμα και σε περίπτωση που κάποιοι πρέπει να προωθηθούν σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα,για να πάρουν την θέση τους οι "καινούργιοι" που έρχονται.


ΑΘΗΝΑ
Από τις βόλτες που έκανα στο κέντρο της Αθήνας διαπίστωσα πως υπάρχουν αρκετοί Αφγανοί.
Τις πληροφορίες τις έχω μάθει στην Καμπούλ από Αφγανούς..
Σε όλη την Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλοί αξιωματικοί Ταλιμπάν που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο ναρκωτικών,όπλων,διακίνηση ανθρώπων και την πορνεία.
Ειδικά εδώ στην Αθήνα έχουν φτιάξει και ιδιωτικούς στρατούς από φανατικούς ισλαμιστές,που είναι έτοιμοι να πεθάνουν για να μην τους ακουμπήσει κανένας.
Ζουν σε πολύ φτωχικά σπίτια για να μην προκαλούν,αλλά και γιατί τα χρήματα που βγαίνουν από τις βρομοδουλειές που κάνει ο ιδιωτικός στρατός τους,πηγαίνουν πίσω στην οργάνωση.
Ας ευχηθώ να μην συμβεί κάτι και ξεσηκωθούν εδώ στην Ελλάδα.
Έχετε βάλει μια ωρολογιακή βόμβα μέσα στην χώρα σας.Αν συμβεί κάτι και ενοχληθούν,σε 3 με 5 ώρες η Αθήνα θα γίνει κόλαση.Είναι εκπαιδευμένοι και χρησιμοποιούν τα C4 εκρηκτικά εκεί που δεν το περιμένει κανείς.


Εδώ βλέπετε την καταστροφή εκρηκτικών που κατασχέθηκαν από φορτηγό Πακιστανού που είχε περάσει τα σύνορα.Προορισμός Καμπούλ.Τα είχε καλύψει ανάμεσα σε τρόφιμα..και κουτιά οικιακών συσκευών.






Συνέχεια της συνέντευξης..


Πόσες μέρες είσαι εδώ στην Αθήνα,και τι σου άρεσε πιο πολύ..


Είμαι 12 μέρες,έχω δει τα καλύτερα μνημεία.Το όνειρο μου ήταν πάντα να δω από κοντά την Ακρόπολη.
Όταν πήγαινα σχολείο,είχαμε ένα καθηγητή που ήταν λάτρης της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας και μεγάλος φιλέλληνας.Αυτός μου έμαθε εμένα και σε πολλά άλλα παιδιά,να αγαπάμε και να σεβόμαστε την Ελλάδα και την προσφορά της στον πολιτισμό και την Δημοκρατία.Άλλωστε αν δεν υπήρχε η Δημοκρατία,ακόμα θα ζούσαμε στον μεσαίωνα.


Μου άρεσε λοιπόν η Πλάκα και το Θησείο.Τουριστικά μέρη,αλλά μου άρεσαν επειδή έχουν την επιρροή και την αύρα της Ακρόπολης.Ακόμα μου άρεσαν οι παραλίες σας.
Το κέντρο της Αθήνας δεν μου άρεσε καθόλου.Είναι ένα χάος.Και δεν αναφέρομαι μόνο για τους μετανάστες,αυτοί συμπληρώνουν το πολεοδομικό και το κυκλοφοριακό χάος στο κέντρο σας.
Η αστυνομία σας όμως θα έπρεπε να εξηγήσει στον κόσμο,για ποιο λόγο αφήνει άγνωστους ανθρώπους χωρίς χαρτιά να γκετοποιούν περιοχές,και το χειρότερο να γκετοποιούν την καρδιά μιας πρωτεύουσας.
Στην χώρα μου είναι χρέος του κάθε πολίτη να καταγγείλει την όποια παρανομία διαπιστώνει,ακόμα και την αυθαιρεσία του κράτους εις βάρος πολιτών.Εδώ βλέπω ότι πολλοί άνθρωποι είναι αδιάφοροι για το τι συμβαίνει δίπλα τους.Γενικώς βλέπω ότι αυτό συμβαίνει εδώ με εσάς τους νέους Έλληνες,λειτουργείται σαν άτομα και όχι σαν οργανωμένη κοινωνία.Στην χώρα μου οι Έλληνες που γνωρίζω είναι πιο οργανωμένοι,στηρίζουν και βοηθούν πολύ ο ένας τον άλλον.
Εδώ όμως δεν το βλέπω να συμβαίνει.


Πιστεύεις ότι οι ισλαμιστές λαθρομετανάστες,θα μας δημιουργήσουν έξτρα πρόβλημα στην Ελλάδα.


Αυτό είναι σίγουρο.Ενώ σαν άνθρωποι είναι ευγενικοί και φιλόξενοι,όταν όμως πιστέψουν ότι θίγονται ή όταν πάρουν την καθοδήγηση από τα δικά τους θρησκευτικά κέντρα γίνονται αγνώριστοι.
Σκοτώνουν,βιάζουν,βιαιοπραγούν στο όνομα του Αλάχ.Δεν τους νοιάζει η ζωή τους,μόνο να φέρουν εις πέρας τις οδηγίες που έχουν.Πιστεύουν ότι τους πει ο κάθε ιερέας τους.ότι δηλαδή θα πάνε στον παράδεισο και θα έχουν 4-5 γυναίκες,και όλα τα καλά που δεν είχαν στην ζωή τους.


Δεν έχουν και τόσο καλή σχέση με τους ανθρώπινους νόμους,η θρησκεία είναι ο νόμος τους.
Όπως είναι τα πράγματα αυτή την στιγμή δεν υπάρχει περίπτωση να τους εντάξει καμία σύγχρονη κοινωνία μέσα της.Δεν τους ενδιαφέρει άλλωστε.
Στο Αφγανιστάν τιμωρούνται βάση των θρησκευτικών νόμων.Αν κλέψεις κάτι σου κόβουν το χέρι.
Τις γυναίκες τις λιθοβολούν για την συμπεριφορά τους.Ακόμα και σπορ αν κάνει κάποιος θεωρείται προσβολή.
Ίσως σε 20 με 30 χρόνια,που θα αλλάξει η γενιά αυτή,μπορεί να γίνει.Τώρα όμως όχι.Θα έχετε σοβαρό πρόβλημα μόλις φτιάξουν τις δικές τους οργανωμένες κοινότητες.
Επειδή όμως έχετε σοβαρό πρόβλημα (από τα λίγα που είδα αλλά κατάλαβα πολλά) δεν θα μπορέσετε να τους στείλετε πίσω.Εδώ θα μείνουν οι περισσότεροι.Για να τους εντάξετε στην κοινωνία σας,
το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να βρείτε τους καθοδηγητές τους,αυτοί είναι η ρίζα του κακού.
Διώξτε τους.
Τους υπόλοιπους που θα μείνουν να προσπαθήσετε να τους ενημερώσετε για τις διαφορές του πολιτισμού σας με τον δικό τους,και να τους πει το κράτος ότι αν δεν είναι νομότυποι και φιλήσυχοι,θα φεύγουν πίσω για τις πατρίδες τους.


Μου είπες πως σε είχαν χτυπήσει σοβαρά,μπορείς να μου πεις το περιστατικό..


Ναι ήταν στους πρώτους μήνες της θητείας μου στο Αφγανιστάν..
Η ομάδα μου ήταν περιπολία λίγο έξω από την Καμπούλ,μας μετέφεραν με σινούκ σε χωριό φάντασμα(δεν είχε καθόλου κατοίκους) για να ψάξουμε για
για κρυμμένα όπλα και εκρηκτικά των Ταλιμπάν.
Όλα έδειχναν ήσυχα,από τις θερμοκάμερες δεν υπήρχε δείγμα από άνθρωπο ή ζώο.
Κατεβήκαμε από το σινούκ και προχωρήσαμε προς τα ερειπωμένα σπίτια.
Ξαφνικά ακούστηκαν ριπές από όπλο.Ξαφνικά βλέπω αίμα να βγαίνει από τα πλευρά μου.Έπεσα κάτω.Δεν πονούσα στην αρχή,αλλά άρχισα να κρυώνω..Έτρεμα.
Με τραβήξανε οι δικοί μου πιο πέρα να καλυφτώ.Πήγαμε πίσω από ένα πηγάδι.
Άρχισαν να ρίχνουν όλοι προς τα ερειπωμένα σπίτια να χτυπήσουν τον ελεύθερο σκοπευτή.
Ο γιατρός της ομάδας είναι από πάνω μου.Μου λέει να μην κουνιέμαι και να μείνω ήρεμος.
Αρχίζουν όλα να γυρνούν στο μυαλό μου.
Τι διάλο θέλω εγώ εδώ?Γιατί να διαλέξω να γίνω στρατιωτικός?
Η κόρη μου θα μείνει χωρίς πατέρα..
Χτυπήθηκα από σφαίρα M4.Σίγουρα το είχαν πάρει από νεκρό αμερικανό στρατιώτη..
Τότε το μόνο που ήθελα ήταν να μιλήσω με κάποιον δικό μου,νόμιζα ότι θα πεθάνω,δεν μπορούσα κουνήσω τα πόδια μου,έκλαιγα,θυμήθηκα την μάνα μου.....
Μόνο στην μάνα μου θέλω να μιλήσω,αυτή μόνο θα καταλάβει.
Πιάνω το κινητό μου τηλέφωνο.
Από την άκρη της γραμμής ακούγεται μια γνωστή γλυκιά φωνή...μαμά εγώ είμαι,μην κλάψεις,πεθαίνω,έχω χτυπηθεί άσχημα,θέλω να με στηρίξεις όσh ώρα ακόμα ζήσω,ήθελα να σε ακούσω..
Απόσπασμα..

Hold and pray an inbound has no name on it. It is like no other experience in life. The truism in the fact of the term mama’s boy hits home when I am faced with, Stand and die. In my acceptance of death. I realize that my mother will calm the pain I am about to feel. I think not of the trauma of the experience I’ll cause her but of the closer she will have knowing I loved her till the end of life itself.
In realizing this, never will I call a person a momma’s boy. When in fact in the face of death every male is their mother’s boy. I leave the reader with this sobering thought. Who in life would willingly feel the pain of childbirth and still find the compassion to teach that same boy math when learning was so hard and that she never gave up on her son. At the perceived end of life that same boy now a father and a man needed his mother’s voice and to be taught the final lesson. To die knowing he was still loved to the end of life.


Έχασα τις αισθήσεις μου,βρέθηκα να ξυπνάω σε θάλαμο νοσοκομείου,δίπλα μου ένας χωρίς πόδι,έκλαιγε.Eγώ πως είμαι τα έχω τα πόδια μου?....Φιου δόξα το Θεό ευτυχώς είμαι αρτιμελής.
Εικόνες από άγημα νεκρής ακουλουθίας Καναδού στρατιώτη.Σε αυτά τα αγήματα πρέπει να πηγαίνουν όλοι,από όλα τα στρατεύματα που βρίσκονται στην Καμπούλ,για φόρο τιμής στον νεκρό στρατιώτη.
Τα βιβλία που βλέπετε είναι οι βιογραφίες του κάθε νεκρού στρατιώτη.Αυτό ως ελάχιστος φόρος τιμής από την κεντρική διοίκηση του Καναδέζικου στρατού.


Έμεινα 2 μήνες στο νοσοκομείο μέχρι να αισθανθώ πάλι έτοιμος να γυρίσω στο στρατόπεδο μας.
Γύρισα και βγήκα πάλι έξω,να ξεπεράσω τον φόβο του τραυματισμού.
Στην νέα αποστολή ήρθανε και δύο"νέοι",ξανά σφαίρες από σκοπευτές,αυτή την φορά από πολλά σημεία.Οι νέοι κλαίγανε,φωνάζανε να τους σώσει ο Θεός.Δεν έγινε όμως.Ο Θεός είναι πολύ απασχολημένος τελευταία.Και οι 2 νεκροί,ο ένας πέθανε στα χέρια μου.


Σιχάθηκα τους Αμερικάνους στρατιώτες οδηγούς των βαρέων οχημάτων,χτυπάνε κόσμο για πλάκα,αν μπεις μπροστά στο όχημα,ακόμα και στρατιώτης να είσαι θα σε πατήσουν.Δεν σταματάνε για τίποτα.
Σκότωσε ένα παππού που δεν πρόλαβε να περάσει τον δρόμο.Δεν ενδιαφέρθηκε καθόλου.Είπε μόνο ένα ουοου extra points και γέλαγε.
Τα έβλεπα από την θέση του συνοδηγού.Ντρέπομαι που δεν μπόρεσα να κάνω κάτι.


Είπα θα αντέξω,χρειάζομαι αυτά τα χρήματα για την οικογένεια μου.
Αλλά τελικά δεν έγινε έτσι.
Έχασα και την οικογένεια μου,αλλά και την ψυχή μου,για λίγα περισσότερα δολάρια.

Το τελειωτικό χτύπημα ήρθε όταν είδα τον καλύτερο μου φίλο να πεθαίνει.
Ξεκίνησε ένα ελικόπτερο να πάει τους αδειούχους στο αεροδρόμιο.Με το που σηκώθηκε λίγα πόδια χτυπήθηκε από ρουκέτα και εξερράγη στον αέρα.Μέσα ήταν 5 στρατιώτες ( 2 γυναίκες) και 2 πιλότοι του ελικοπτέρου.Ο φίλος θα πήγαινε να δει την έγκυο γυναίκα του.
Όλη την μέρα δεν μπορούσα να ηρεμήσω,Έπινα συνέχεια,έκλαιγα,έβριζα..
Ήρθε ο ιερέας της μονάδας.Μου μίλησε..με ηρέμησε.Φοβήθηκαν όλοι ότι κάτι κακό θα έκανα.Με συμβούλεψε και με έβαλε σε σκέψεις.
Όταν γύρισα στον θάλαμο,πολλά είχαν αλλάξει μέσα μου,δεν αισθάνομαι πια μίσος,μόνο θλίψη.Βλέπω εφιάλτες σχεδόν κάθε βράδυ.Πήρα ένα μήνα άδεια να δω την οικογένεια μου.Δεν μου βγήκε σε καλό.Χώρισα με την γυναίκα μου,δεν άντεχε να με βλέπει έτσι.Φοβάται.Την καταλαβαίνω.Δεν αισθάνομαι το ίδιο άνετα στο σπίτι,όσο στην Καμπούλ.Άρχισα να κάνω ψυχοθεραπεία,να σταματήσουν οι εφιάλτες.
Κάποτε θα το ξεπεράσω.Αγαπώ ακόμα την γυναίκα μου και την θέλω κοντά μου.Ελπίζω κάποια μέρα η κόρη μου να καταλάβει τι έγινε.Τα κρατάω όλα σε αρχείο.Φώτος,βίντεο,ηλεκτρονικό ημερολόγιο.


Ελπίζω εσείς στην Ελλάδα να μην χρειαστεί να πολεμήσετε.Ο πόλεμος δεν είναι πια δίκαιος, όπως παλιά.
Τώρα πια δεν υπάρχουν ήρωες,ούτε Λεωνίδας.Δεν υπάρχει ανθρωπιά,και "τιμή" (Honor) έχουν χαθεί μέσα στον χρόνο και σε παλιά λογοτεχνικά βιβλία.


Θα γυρίσω πάλι σε λίγους μήνες στην Ελλάδα,θέλω να γυρίσω τα νησιά σας.Χρειάζομαι ηρεμία και να ξεχάσω..
Σας εύχομαι τα καλύτερα.


ΥΓ ..Επειδή τα βίντεο είναι με νεκρούς στρατιώτες με το ελικόπτερο που έπεσε αλλά και με τον τρελό αμερικανό που οδηγούσε στην Καμπούλ,μου ζήτησε ευγενικά να μην τα προβάλω.Το θεώρησε προσβολή στους νεκρούς αν τα δείξω..Και ίσως έχει δίκιο.


Αθανασιάδης Κων/νος

ΟΙ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ 2009-2023

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ