ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΣΚΟΠΕΥΤΕΣ, ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΕΧΝΗ,

Αναζήτηση

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

ΟΙ ΣΗΜΑΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑ
Η Ελληνική Σημαία σήμερα [ναυτικού 1922] το σύμβολο του Ελληνικού κράτους
Η Ελληνική Σημαία σήμερα [πεζικού & στεριάς]

Η σημαία της Ελλάδας μετά την επανάσταση του 1821.
Σημαία
Η λέξη μαρτυρείται από την ελληνιστική εποχή, τα χρόνια, μετά το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου.

Μάλιστα πρωτοεμφανίζεται ως σημεία, από την αρχαία λέξη σῆμα. Το πολύ παλιό ομηρικό σῆμα είναι το μνημείο, το σημάδι, το σύμβολο.

Η σημαία δήλωνε το στρατιωτικό σημείο, που χρησιμοποιούνταν στον πόλεμο, για να φανερώνει την ταυτότητα μιας στρατιωτικής ομάδας.
Ταυτόχρονα, όμως, η σημαία ήταν και το σώμα στρατού, που πολεμούσε κάτω από ένα συγκεκριμένο έμβλημα. 
Τη λέξη, όμως, την συναντάμε με την έννοια της εικόνας και της πανοπλίας, που έφερε σημάδια διακριτικά των πολεμιστών.

Σε κάθε περίπτωση όμως, η σημαία δείχνει, παρουσιάζει κάτι, αποτελεί το σύμβολο, το έμβλημα μια ιδέας, μιας πατρίδας, ενός έθνους, μιας αυτοκρατορίας. 
Σημαίνει την εξέχουσα σημασία του αγώνα για την ελευθερία του ελληνικού έθνους. 
Την τιμητική της έχει η γαλανόλευκη στις 25 Μαρτίου και 28 Οκτωβρίου, που είναι οι εθνικές μας επέτειοι: η πρώτη για την έναρξη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα του 1821 από τους Οθωμανούς και το 1940 για τον αγώνα εναντίον Ιταλών και Γερμανών, έτσι η γαλανόλευκη κυματίζει στις οικείες και τους δημόσιους χώρους. 

Για τους νεκρούς του πολέμου η σημαία κυματίζει μεσίστια σε ένδειξη πένθους.

Από τότε έγιναν πολλά, γνωρίσαμε και άλλες πολλές σημαίες, σημαιούλες και σημαιάκια. 
Γνωρίσαμε τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σημαίες νέων κρατών που προέκυψαν από τη διάσπαση μεγαλύτερων. 
Υπάρχουν τα συνώνυμα φλάμπουρο, μπαϊράκι, παντιέρα, λάβαρο. 
Μόνο, όμως, η σημαία χρησιμοποιείται, για να αποδώσει το εθνικό σύμβολο μιας χώρας. 

Στη βαθαίωνη ιστορία μας έχουμε χρησιμοποιήσει σαν λαός πολλά σύμβολα ας τα θυμηθούμε λίγο:

Η σημαία των Κολοκοτρωναίων. Σήμερα αυτή είναι η σημαία της Φινλανδίας.

Η σημαία του Παλαιών Πατρών Γερμανού

                                          ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑ


Η σημαία του Βυζαντίου λίγο πριν την Άλωση λέγεται και σημαία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου
Το σύμβολο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου

                                            
Η σημαία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας
                                           ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ
Ο Ήλιος της Βεργίνας το σύμβολο του Μέγα-Αλέξανδρου και των Μακεδόνων






                                            ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ
Τα σύμβολα των Πόλεων Κρατών ήταν πάνω στις ασπίδες. Η ασπίδα ήταν η σημαία τους. Για τούτο έλεγαν στη Σπάρτη ''Ή ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ'' Δηλαδή ή την ασπίδα ή να σε φέρουν πάνω της.
Σύμβολα των πόλεων κρατών της Μεγάλης Ελλάδος
Το σύμβολο της αρχαίας Σπάρτης
Αττικά πολεμικά σύμβολα οικογενειών, φατριών, κλπ
Τα συμβολικά μοτίβα μαιάνδρου και οι παραλλαγές τους είναι εθνικά σύμβολα κι όχι διακοσμητικά όπως νομίζουν αρκετοί, είναι δε σύμβολα Οικουμενικού Ελληνισμού, προέρχονται από την προϊστορική εποχή και φτάνουν στη σύγχρονη.

ΑΡΧΑΪΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ
Το σύμβολο της λαβής Παγκρατίου των Ηρακλείδων λεπτομέρεια αγγείου λεγόμενη και Χειρώνειο λαβή.
το σύμβολο των Ηρακλείδων ο λεγόμενος απλός Μαίανδρος το βασικό μοτίβο
Το σύμβολο των Πρωτοελλήνων Πελασγών, των τεσσάρων ελληνικών φύλων
συνδυασμός Πελασγικής Σώστικας και Μαιάνδρου από Μυκηναϊκή ασπίδα
Σώστικα ή γαμμάδιον ή ιερά τετρακτύς ή τετρασκέλιον: προϊστορικό σύμβολο του ήλιου


ΜΙΝΩΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ: 
Διπλός πέλεκυς , ταύρος, μέλισσα, λαβύρινθος, σώστικα, σπείρα 






Προσθήκη λεζάντας




Το αρχαιότατο Πελασγικό σύμβολο, προελληνικό και Πρωτοελληνικό, ονομάζεται:
 Σώστικα, γαμμάδιον, ιερά τετρακτύς, τετρασκελές. Εδώ σε Μινωικό δίσκο ιεροτελεστίας
[η σώστικα < σώζω = δίνω καλή τύχη]

Οι Πελασγοί Πρωτοέλληνες και τα σύμβολα τους στα πέρατα του κόσμου και σε βάθη προϊστορικά απρόσμενα.


Τα αρχαιότερα ίχνη σώστικας βρίσκονται στην Ουκρανία στην Μεζίνε χρονολογούνται στα 13.000πΧ.

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

''ΠΛΕΥΣΙΣ'' ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ

«ΠΛΕΥΣΙΣ»-ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016-ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΜΑΙΟΥ

Για περισσότερες πληροφορίες εδώ:
http://herakleidon-art.gr

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

ΠΕΡΙΠΟΛΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 2016




«O Σύλλογος Στρατιωτικού Αθλητισμού Εφέδρων (Σ.Σ.Α.Ε), με την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εθελοντών Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων (Π.Ο.Ε.ΕΦ.Ε.Δ), διοργανώνει από 18 ως 20 Νοεμβρίου τον Πανελλήνιο Αγώνα Στρατιωτικού Αθλητισμού “Athens Patrol 2016” στην Αττική.

Οι αγώνες αυτοί απευθύνονται σε ενηλίκους που έχουν υπηρετήσει στις Ένοπλες Δυνάμεις και επιθυμούν να διατηρούν το Αξιόμαχό τους, να βελτιώνουν την φυσική τους κατάσταση και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω σε στρατιωτικά αντικείμενα.

Στους αγώνες αυτούς θα συμμετάσχεις ως μέλος ενός εξαμελούς περιπόλου. Οι άνδρες της ομάδας σου θα κληθούν να επιχειρήσουν σε ημιορεινό περιβάλλον και ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.
Η ομάδα σου έχει δικαίωμα να επιλέξει διαδρομή ενός «στίβου» 8 ωρών ή «στίβου» 24 ωρών.
Θα πρέπει να είστε σε θέση να προσανατολιστείτε και να κινηθείτε τακτικά σύμφωνα με τις διαταγές που θα σας δοθούν αλλά και να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά οτιδήποτε “προκύψει” κατά τη διαδρομή σας!

Οι συμμετέχοντες θα αξιολογηθούν επάνω σε ποικίλα στρατιωτικά αντικείμενα, όπως: Τακτική κίνηση περιπόλου, Ά Βοήθειες Μάχης, άμεση αντίδραση σε “επαφές”, καθώς και στη λήψη πρωτοβουλιών υπό συνθήκες έντονης ψυχολογικής ή σωματικής πίεσης.

Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνουν δεκτές έως και τις 12/11/2015.

Εφόσον στείλετε ένα email στο ssae01@hotmail.com.gr δηλώνοντας πρόθεση συμμετοχής της ομάδος σας, θα σας σταλεί η φόρμα αίτησης συμμετοχής, επιπλέον πληροφορίες για τον αγώνα καθώς και υλικό/λίστες για μελέτη και προετοιμασία.

Για όσους το κρίνουν απαραίτητο έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν και σε ένα “σεμινάριο θεωρητικής προετοιμασίας” που θα ανακοινωθεί πριν τους αγώνες.

 'Όλοι οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να είναι ικανοί να κινηθούν τακτικά και να μην αντιμετωπίζουν κάποιο σημαντικό πρόβλημα υγείας.

Επειδή οι θέσεις συμμετοχής είναι περιορισμένες οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να δηλώσουν πρόθεση συμμετοχής όσο το δυνατόν νωρίτερα. Ιδίως τα μεμονωμένα άτομα θα πρέπει να δηλώσουν σύντομα προκειμένου να διευκολυνθούν οι οργανωτές στον σχηματισμό των περιπόλων.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ssae01@hotmail.com ή στο τηλ 6948101128 ή 6998748539 για να ενημερωθούν περαιτέρω».


Για Τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ο Σύλλογος Στρατιωτικού Αθλητισμού Εφέδρων (Σ.Σ.Α.Ε.), υπό την αιγίδα και αμέριστη υποστήριξη της Πανελληνίου Ομοσπονδίας Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων (Π.Ο.ΕΦ.Ε.Δ.), συνεχίζει την προσπάθειά της για τη διοργάνωση και καθιέρωση μίας μεγάλης ασκήσεως Εφέδρων στην Νότιο Ελλάδα.
Αποτελεί μία πρωτοβουλία Εθελοντών, διοργανωμένη από Εθελοντές, όπως κάθε άλλη δραστηριότητα της Ενεργού Εφεδρείας στην Ελλάδα. Από ανθρώπους δηλαδή αχρωμάτιστους, μακριά από παρατάξεις και αγκυλώσεις, με ειλικρινή Πατριωτικά αισθήματα και ανησυχίες, με μόνο κίνητρο το μεράκι μας, την Αγάπη για την Πατρίδα μας και την Εθελοντική Εφεδρεία.
Είστε όλοι καλεσμένοι στην προσπάθεια αυτή, με την ελπίδα να βιώσετε και εσείς την εμπειρία και τον παλμό της Εφεδρείας.
Αντώνιος Χ. Μαμμής
Δικηγόρος Αθηνών



Μια παρατήρηση προς τους διοργανωτές: 
Ως που θα πάει αυτή η κατάσταση με την ξενομανία;
Έχει επικρατήσει σε όπλα, στολές, σύμβολα, διαταγές,  πρωτόκολλα, τακτικές, στρατηγικές, ονομασίες, όλα εισάγονται και -ίσως- προσαρμόζονται, ΕΛΕΟΣ!

Δεν έχουμε μήπως άξιους προγόνους, άξιους τόσο ώστε να τους ακολουθούμε και να τους βελτιώνουμε,
δεν έχουμε  μήπως μεγαλύτερη και καλύτερη στρατιωτική παράδοση που μελετούν οι άλλοι παγκοσμίως κι όμως εμείς την επανεισάγουμε χωρίς να την εξελίσσουμε οι ίδιοι,
δεν έχουμε μήπως στρατιωτικές αξίες οι οποίες διδάσκονται σε κάθε στρατιωτική σχολή του κόσμου,αλλά βέβαια σπανίως εφαρμόζονται ,
δεν έχουμε μήπως άξιους ανθρώπους να φτιάξουν ότι χρειαζόμαστε στηριζόμενοι στην τεράστια αυτή παράδοση που όλοι πλην ημών αξιοποιούν;

Αυτό ξεκινάει από τα πιο μικρά τα πιο ανεπαίσθητα αλλά όχι για τούτο τα λιγότερο άξια!

Ως πότε το ΝΑΤΟ θα λειτουργεί σαν δούρειος ίππος για την εθνική στρατιωτική μας ταυτότητα;

Είναι πολύ ''χάι'' και ''τρέντυ'' η ονομασία στα αγγλικά, δίνει κύρος στην ονομασία της δράσης μήπως η αγγλόφωνη ονομασία της;
Απευθύνεστε σε αγγλόφωνο κοινό μήπως και δίνετε αγγλικό τίτλο σε δράση Ελλήνων εφέδρων και εθελοντών;
Είναι μήπως μια διεθνής διοργάνωση;
Αλλά τότε τι συμβαίνει;
Απλά υποκύπτετε κύριοι σε μια ασυνείδητη πίεση που προκύπτει από μια αίσθηση κατωτερότητας αναζητώντας το ανώτερο υπόδειγμα.
Αυτό δηλαδή γίνεται γιατί δεν έχετε συνείδηση της Ελληνικής αξίας και ποιότητας και της προστασίας που αυτές χρήζουν.
Δεν ευθύνεστε ατομικά παρά μόνο στο βαθμό που δεν το συνειδητοποιείτε και το αναμεταδίδετε.

Η κάθε προσπάθεια που αξίζει ξεκινάει από τον εαυτό μας, αν οι οδηγοί μας μάς οδηγούν στο γκρεμό της εθνικής υποτίμησης, τότε η δράση τους δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και οφείλουμε ή να τους παρακάμψουμε ή να τους ταρακουνήσουμε.


ΚΑΤΣΑΡΟΣ: Η ΚΡΥΦΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ CETA


Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Ο ΜΕΓΑΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

Τον μπαρμπα-Γιώργη τον ξέρετε;
Δεν τον ξέρετε!
Αυτός ο άνθρωπος προερχόμενος από το Διακοφτό Αχαΐας, πολέμησε στον ελληνοϊταλικό πόλεμο και στο αλβανικό μέτωπο όπου είχε πάρει φαλάγγι τους ιταλούς και τους αλβανούς μαζί.

Στέλνωντας μπροστά τα πρόβατα προκειμένου να προστατέψει τον λόχο του, ως λοχαγός πλέον, από τα ναρκοπέδια των οπισθοχωρούντων ιταλοαλβανών με αποτέλεσμα κατάφερε να μην χρεωθεί ούτε έναν νεκρό στον λόχο του!!

Έτσι του αποδόθηκε και ο τίτλος του "προβατάρη λοχαγού" Μετά την συντριπτική νίκη μας επέστρεψε νικητής πεζός μέσα στην βαρυχειμωνιά και τα χιόνια που σκέπαζαν τα γόνατα και τη χλένη ΠΕΖΟΣ από την σημερινή αλβανία και αλλοτινή Ελλάς έως την ιδιαίτερη πατρίδα του το Διακοφτό.

Λίγο αργότερα,τον Δεκέμβρη του 42, όντας πρωταγωνιστής μαζί με την άλλη την αξιομνημόνευτη Έλλη Λαμπέτη στην πρώτη τότε της παρουσία με τον Θίασο Κοτοπούλη στο έργο "Η Χάνελε πάει στον Παράδεισο" του Γκέρχαρντ Χάουπτμαν, σε Αθηναϊκό θέατρο, ο μπαρμπα-γιώργης, αν και πρωταγωνιστής αρνήθηκε να λάβει τα συγχαρητήρια από τον Γερμανό έπαρχο στην Αθήνα, αψηφώντας υποδειγματικά και κατ επανάληψη τις επιπτώσεις που θα μπορούσε κάτι τέτοιο να έχει....
Αυτά για τον Μπαρμπα-Γιώργη....
Τώρα αναλογισθείτε και τα απολειφάδια, αυτά τα εκβλαστήματα τα οποία θεωρούνται σήμερα πρώτο πλάνο στην τηλεόραση και το θέατρο...

πηγή:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153717930372002&set=a.42749727001.51796.706647001&type=3&theater

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

7976 ΑΤΑΦΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 40 ΡΩΤΑΝΕ ΓΙΑΤΙ;



Ανοιχτή παραμένει η εθνική εκκρεμότητα των 7976 "άταφων" πεσόντων στη Βόρεια Ήπειρο κατά το έπος του 1940. Επί 76 χρόνια, διάσπαρτα οστά βρίσκονται στα πεδία των μαχών και σε ομαδικούς τάφους.

Μετά από επίπονους αγώνες, το εθνικό αυτό χρέος φάνηκε να δρομολογείται με τη σχετική συμφωνία στις 09/2/09 μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας για την αναζήτηση, ταυτοποίηση και ενταφιασμό των Ελλήνων πεσόντων στρατιωτικών. Για το σκοπό αυτό συστάθηκε μικτή επιτροπή Ελλάδας και Αλβανίας, η οποία συνεδρίασε μόνο μια φορά έως σήμερα και καμία από τις αποφάσεις που ελήφθησαν δεν έχει υλοποιηθεί.

Παρά την καθοριστική παρέμβαση του τέως αντιπροέδρου της Βουλής των Ελλήνων κ. Σούρλα, τις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις από μέλη της εθνικής αντιπροσωπείας και ακολούθως τις σχετικές επισημάνεις της Ελληνικής Πολιτείας προς την αλβανική πλευρά, ουδεμία θετική εξέλιξη δεν προέκυψε έως σήμερα.

Στο εθνικό αυτό ζήτημα-χρέος για την Ελλάδα, παρέμβαση έκανε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος προς τον Πρόεδρο του Αλβανικού Κοινοβουλίου κ. Μετά κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη γείτονα χώρα.

Επειδή ο σεβασμός στους νεκρούς των μαχών αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό όλων των λαών και των πολιτισμών, ιδίως των Ελλήνων,

Επειδή στενεύουν τα χρονικά περιθώρια άντλησης πληροφοριών από υπερήλικες βορειοηπειρώτες για τους προσωρινούς τάφους των πεσόντων,

Επειδή για την διατήρηση των σχέσεων καλής γειτονίες απαιτείται τήρηση των κανόνων διεθνούς δικαίου και εφαρμογή ων δεσμεύσεων που κάθε μέλος αναλαμβάνει, ιδιαίτερα τώρα που η γειτονική χώρα επιδιώκει την ένταξή της στην ΕΕ και επιζητά την ελληνική βοήθεια,

Ερωτάται ο υπουργός:

1. Γιατί δεν υλοποιήθηκε καμία από τις αποφάσεις που ελήφθησαν από τη μικτή ελληνο-αλβανική επιτροπή;

2. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε ώστε να τεθεί εκ νέου και πιο αποτελεσματικά το ζήτημα της δημιουργία στρατιωτικού κοιμητηρίου στην Κορυτσά;

[Ανοιχτή επιστολή Βουλευτών στον υπουργό Άμυνας]

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ



Το Σύμβολο της Πίστεως του Ορθόδοξου Χριστιανού Έλληνα

1. Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων.

2. Καί είς ενα Κύριον Ιησούν, Χριστόν, τόν Υιόν τoυ Θεoύ, τόν μονογενή, τόν εκ του Πατρός γεννηθέντα πρό πάντων των αίωνων. Φως εκ φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού, γεννηθέντα ου ποιηθέντα, ομοούσιον το Πατρί, δι' ου τά πάντα εγένετο.

3. Τόν δι' ημας τούς ανθρώπους και διά την ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών καί σαρκωθέντα εκ Πνευματος 'Αγίου και Μαρίας της Παρθένου καί ενανθρωπήσαντα.

4. Σταυρωθέντα τε υπέρ ημων επί Ποντίου Πιλάτου και παθόντα καί ταφέντα.

5. Καί αναστάντα τήν τρίτη ημέρα κατά τάς Γραφάς.

6. Καί ανελθόντα εις τούς ουρανούς καί καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός.

7. Καί πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζωντας καί νεκρούς, ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος.

8. Καί εις τό Πνευμα τό 'Αγιον, τό κύριον, τό ζωοποιόν,τό εκ του Πατρός εκπορευόμενον, τό σύν Πατρί καί Υιω συμπροσκυνούμενον καί συνδοξαζόμενον, τό λαλήσαν διά των Προφητών.

9. Εις μίαν, αγίαν, καθολικήν καί αποστολικήν Εκκλησίαν.

10. Ομολογω εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών.

11. Προσδοκω ανάστασιν νεκρων.

12. Καί ζωήν του μέλλοντος αίωνος. 'Αμήν.


Η μορφή του στη δημοτική:

1. Πιστεύω σε ένα Θεό, Πατέρα, Παντοκράτορα, δημιουργό του ουρανού και της γης, όλου του ορατού και αόρατου κόσμου.

2. Πιστεύω και σε ένα Κύριο, τον Ιησού Χριστό, τον γιο του Θεού το μονογενή, που γεννήθηκε από τον Πατέρα προαιώνια. Φως από το φως, αληθινό Θεό, που γεννήθηκε και δε δημιουργήθηκε, ομοούσιο με τον Πατέρα, δια του οποίου Ιησού όλα δημιουργήθηκαν.

3. Αυτόν που για μας τους ανθρώπους και για τη σωτηρία μας κατέβηκε από τους ουρανούς και σαρκώθηκε από το Άγιο Πνεύμα και την Μαρία την Παρθένο και έγινε άνθρωπος.

4. Και που σταυρώθηκε προς χάρη μας επί Ποντίου Πιλάτου και θυσιάστηκε και ενταφιάστηκε.

5. Και που αναστήθηκε την Τρίτη ημέρα σύμφωνα με τις Γραφές.

6. Και που ανέβηκε στους ουρανούς και κάθεται δεξιά του Πατέρα.

7. Και που πάλι θα επιστρέψει με δόξα για να κρίνει ζώντες και νεκρούς, του οποίου η βασιλεία δε θα έχει τέλος.

8. Πιστεύω και στο 'Αγιο Πνεύμα, το κύριο, αυτό που δίνει ζωή, που εκπορεύεται από τον Πατέρα, αυτό που μαζί με τον Πατέρα και τον Υιό συμπροσκυνείται και συνδοξάζεται, το οποίο μίλησε με το στόμα των προφητών.

9. Πιστεύω, στην Εκκλησία που είναι μία, αγία, καθολική και αποστολική.

10. Ομολογώ ένα βάπτισμα για τη συγχώρεση Των αμαρτιών.

11. Περιμένω με ελπίδα την ανάσταση των νεκρών.

12. Και τη ζωή στη μέλλουσα βασιλεία του Θεού. Αμήν.

Ανάλυση του Πιστέυω:
Είναι δυνατό να πιστεύουμε κάτι που αγνοούμε είναι δυνατό να παπαγαλίζουμε κείμενα που η σημασία τους για τη ζωή μας είναι καταλυτική και να μην ξέρουμε τι αυτά προσπορίζονται και τι νοήματα εκφράζουν;

Κι όμως είναι!
Το κάνουμε για όλους τους τομείς του πολιτισμού ανεξαιρέτως.
Καιρός να το αλλάξουμε και να προχωρήσουμε μπροστά στην υλοποίηση αυτών που με τα λόγια υποστηρίζουμε και με τα έργα παραλείπουμε .

Θα διαπιστώνετε κι εσείς ότι υπάρχουν λεπτές έννοιες και χρειάστηκε πολύ μεγάλη προσοχή στην επιλογή των λέξεων που αποτελούν το Πιστεύω.

Θα θέσω μερικά ερωτήματα που προσωπικά με προβληματίζουν κάθε φορά που το βλέπω και θα δώσω τις προσωπικές μου απαντήσεις με πιθανή την πλάνη.

Εξάλλου αυτό που λέμε εδώ είναι:
-Δείτε το, σκεφτείτε το, ψάξτε το, έχει σημασία και δίνει φως στη ζωή μας και είναι τόσο κοντά, τόσο φανερό που το παραβλέπουμε.

Ας το εξετάσουμε λέξη προς λέξη πρόταση πρόταση.Ας ξεδιαλύνουμε τα συμπυκνωμένα μηνύματα και νοήματα του.

Αυτά όλα τα θέματα αποτελούν διακρίσεις και εξειδικεύσεις με θεολογικό και ιστορικό περιεχόμενο, εμείς απλά επιδιώκουμε να κατανοήσουμε το θεολογικό χαρακτήρα και το ιστορικό του υπόβαθρο μέσα από τα αναγνώσματα των ειδικών και να το εξηγήσουμε.
Η ορθή εξήγηση προϋποθέτει την ορθή κατανόηση.
Ότι το προσπάθησα σας το βεβαιώνω, αν τώρα τα κατάφερα θα το κρίνουν οι ειδικοί από τους αναγνώστες, που επιζητώ να με διορθώσουν από τις πιθανές πλάνες.
Περιοριζόμαστε απλά στην θέση που η μη εξειδικευμένη μας γνώση μας αφήνει να διακρίνουμε.

Ας δούμε λοιπόν κι ο Θεός βοηθός:

1. Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων.
1. Πιστεύω σε ένα Θεό, Πατέρα, Παντοκράτορα, δημιουργό του ουρανού και της γης, όλου του ορατού και αόρατου κόσμου.

Γιατί καταρχήν ένα θεό κι όχι μία θεά ή ένα θείο ον;
Επειδή το αρσενικό γεννά-δημιουργεί και το θηλυκό τίκτει και τα δυο απαραίτητα για τη ζωή, το καθένα όμως στο ρόλο του όπως γίνεται αντιληπτός από ανθρώπους, όλους σχεδόν τους ανθρώπους.
Το ουδέτερο στη γλώσσα μας είναι το ατελές, το ασχημάτιστο άρα δεν μπορούμε να πούμε για τη δημιουργία πως προέκυψε από κάτι ατελές, ανώριμο, ασχημάτιστο λέμε το παιδί, το αγόρι, το κορίτσι.
Ως εκ τούτου προτιμήθηκε αιώνες πριν  το ανθρωπομορφικό, αρσενικό γένος και μάλιστα με την ιδιότητα του Πατέρα, του Παντοκράτορα βασιλιά, του Δημιουργού του παντός, ως εύληπτος διδακτικός τακτικισμός για να περάσουν με μια εικόνα όλες οι ιδιότητες του, αυτές που αφηρημένες γίνονται κατανοητές μόνο από φωτισμένους θεολόγους.
Το Πιστεύω ή Σύμβολο της πίστεως μοιάζει με ένα εικόνισμα φανερό σε όλους [μωρά, παιδιά, ενήλικους, ηλικιωμένους μορφωμένους αμόρφωτους] και θεολογικά ακριβές ταυτόχρονα.

2. Καί είς ενα Κύριον Ιησούν, Χριστόν, τόν Υιόν τoυ Θεoύ, τόν μονογενή, τόν εκ του Πατρός γεννηθέντα πρό πάντων των αίωνων. Φως εκ φωτός, Θεόν αληθινόν εκ Θεού αληθινού, γεννηθέντα ου ποιηθέντα, ομοούσιον το Πατρί, δι' ου τά πάντα εγένετο.
2. Πιστεύω και σε ένα Κύριο, τον Ιησού Χριστό, τον γιο του Θεού το μονογενή, που γεννήθηκε από τον Πατέρα προαιώνια. Φως από το φως, αληθινό Θεό, που γεννήθηκε και δε δημιουργήθηκε, ομοούσιο με τον Πατέρα, δια του οποίου Ιησού όλα δημιουργήθηκαν.

Στην ίδια μορφή διδαχής μέτοχος και ο Κύριος δηλαδή το ιστορικό πρόσωπο ως άνθρωπος, ο Ιησούς Χριστός, ως γιος του πατέρα παντοκράτορα δημιουργού του παντός,
μάλιστα μονογενής υιός για να μην μπλεκόμαστε με άλλους δήθεν υιούς του θεού, που γεννήθηκε προ πάντων των αιώνων δηλαδή
πνευματικό διαχρονικό ον,
ον άυλο σαν το φως που προέρχεται από το φως,
Θεό αληθινό, από θεό αληθινό γεννημένο κι όχι υποδεέστερο πλάσμα του, αλλά από την ίδια θεϊκή ουσία, μέσω της οποίας έγιναν τα πάντα.

3. Τόν δι' ημας τούς ανθρώπους και διά την ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών καί σαρκωθέντα εκ Πνευματος 'Αγίου και Μαρίας της Παρθένου καί ενανθρωπήσαντα.
3. Αυτόν που για μας τους ανθρώπους και για τη σωτηρία μας κατέβηκε από τους ουρανούς και σαρκώθηκε από το Άγιο Πνεύμα και την Μαρία την Παρθένο και έγινε άνθρωπος.

Αυτόν που για μας τους ανθρώπους και για τη δική μας σωτηρία από τα λάθη, και τα πάθη μας, κατέβηκε από τους ουρανούς από την άυλη και άχρονη αιθέρια ύπαρξη του, που με μια παρομοίωση τη λέμε ουρανούς, και σαρκώθηκε από άγιο πνεύμα και τη Μαρία την παρθένο και έτσι θαυματουργικά, γιατί πως μπορεί να γονιμοποιηθεί μια παρθένος και μάλιστα με άγιο πνεύμα, έγινε άνθρωπος μεταξύ ανθρώπων. Άρα ο Χριστός δεν είναι απλά ένας φωτισμένος άνθρωπος όπως σε άλλες υποτιθέμενες εκκλησίες ισχυρίζονται, αλλά θαυματουργικά έγινε άνθρωπος.Για τους ορθόδοξους το θαύμα είναι πολύ σημαντικό στοιχείο και θα το δούμε και παρακάτω.

4. Σταυρωθέντα τε υπέρ ημων επί Ποντίου Πιλάτου και παθόντα καί ταφέντα.
4. Και που σταυρώθηκε προς χάρη μας επί Ποντίου Πιλάτου και θυσιάστηκε και ενταφιάστηκε.

Σταυρώθηκε για μας, συγκεκριμένα επί Ποντίου Πιλάτου όχι γενικά και αόριστα, και έπαθε και τάφηκε.Ο Χριστός σαν ιστορικό πρόσωπο αποδεικνύεται ότι υπήρξε την εποχή του Ποντίου Πιλάτου και ότι θυσιάστηκε οικειοθελώς και πέθανε μαρτυρικά αφού βασανίστηκε και σταυρώθηκε, ενταφιάστηκε φυλασσόμενος.


5. Καί αναστάντα τήν τρίτη ημέρα κατά τάς Γραφάς.
5. Και που αναστήθηκε την Τρίτη ημέρα σύμφωνα με τις Γραφές.

Αναστήθηκε την τρίτη ημέρα όπως λένε οι γραφές, η ανάσταση του Χριστού περιγράφεται και στις Σίβυλλες των Ελλήνων και στους Γαλιλαίους προφήτες της παλαιάς διαθήκης και προφανώς η Ανάσταση του είναι ένα ακόμη και μάλιστα το σημαντικότερο θαυματουργικό γεγονός.
Γιατί αλλιώς δεν ήταν θεός, όπως λέγαμε πριν, αλλά ένας ακόμη απλός άνθρωπος.

6. Καί ανελθόντα εις τούς ουρανούς καί καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός.
6. Και που ανέβηκε στους ουρανούς και κάθεται δεξιά του Πατέρα.

Αντιθέτως ο Χριστός δεν ήταν ένας απλός άνθρωπος αφού ξαναπήρε την άχρονη και άυλη αιθέρινη πνευματική μορφή του, με την ανάσταση του και ανέβηκε στους ουρανούς λέει η παρομοίωση, και μάλιστα συνεχίζει στη διδακτική εικόνα, έκατσε εκ δεξιών του πατρός όπως κάθεται ένας πρίγκηπας δεξιά του θρόνου του βασιλιά πατέρα του. Προφανώς ούτε ο Ιησούς είναι πρίγκηπας ούτε συννεφάκια περιτριγυρίζουν το θρόνο του Πατέρα του ούτε κι ο θεός βασιλιάς, όλα αυτά είναι απλοϊκές διδακτικές τακτικές κατανόησης του άυλου και απροσπέλαστου στο νου με κάτι γνώριμο και κάπως ανάλογο αυτού που θέλουμε να πούμε.
7. Καί πάλιν ερχόμενον μετά δόξης κρίναι ζωντας καί νεκρούς, ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος.
7. Και που πάλι θα επιστρέψει με δόξα για να κρίνει ζώντες και νεκρούς, του οποίου η βασιλεία δε θα έχει τέλος.

Και θα έρθει πάλι με δόξα αυτή τη φορά όχι όπως την προηγούμενη για να κρίνει ζωντανούς και νεκρούς, η βασιλεία του δεν έχει τέλος. Οπότε μην επαναπαύεστε μπορεί να σας βρει ζωντανούς ή νεκρούς, και η διάρκεια δεν έχει τέλος σε αυτού του είδους τη βασιλεία την άυλη και άχρονη.
Ο Χριστός θα επιστρέψει με δόξα δηλαδή πασιφανώς κι όχι κρυφά θα το αντιληφθούν άπαντες πιστοί και μη. 
Για την κρίση αυτό δεν σημαίνει ότι θα στηθεί δικαστήριο αλλά ότι ο καθένας που δημιουργούσε με βάση τις αξίες προσμετράται σαν δημιουργικό υλικό κατά τα πρότυπα του Χριστού ενώ τα υπόλοιπα είναι αμελητέα και άχρηστα κατάλοιπα.

8. Καί εις τό Πνευμα τό 'Αγιον, τό κύριον, τό ζωοποιόν,τό εκ του Πατρός εκπορευόμενον, τό σύν Πατρί καί Υιω συμπροσκυνούμενον καί συνδοξαζόμενον, τό λαλήσαν διά των Προφητών.
8. Πιστεύω και στο 'Αγιο Πνεύμα, το κύριο, αυτό που δίνει ζωή, που εκπορεύεται από τον Πατέρα, αυτό που μαζί με τον Πατέρα και τον Υιό συμπροσκυνείται και συνδοξάζεται, το οποίο μίλησε με το στόμα των προφητών.

Πιστεύουμε και στο πνεύμα το άγιο το κύριον που το μάθαμε ως ζωοποιό και ιστορικά από τον Ευαγγελισμό, στη βάπτιση του Χριστού στα θεία Θεοφάνια, και το οποίο μαζί με τον πατέρα και τον υιό το προσκυνάμε και το δοξάζουμε επίσης, πρόκειται για αυτό που έλεγαν οι προφήτες.

9. Εις μίαν, αγίαν, καθολικήν καί αποστολικήν Εκκλησίαν.
9. Πιστεύω, στην Εκκλησία που είναι μία, αγία, καθολική και αποστολική.

Λένε κάποιοι:
''Πως γίνεται να πιστεύουμε ότι η Εκκλησία μας των ορθοδόξων έχει την μοναδική αλήθεια; Ειδικά  αφού ούτε μια, ούτε καθολική, ούτε αγία είναι;''
Είναι όντως έτσι;
Ας το εξετάσουμε:
Λέμε η αλήθεια είναι μία, Μία σωστή ορθή άποψη μπορεί να υπάρχει, το αν την κατέχουμε εμείς είναι άλλο θέμα, θα το δούμε παρακάτω, αλλά πάντως Μια η αλήθεια.
Άρα το Μια ευσταθεί από την άποψη του ορθού όσες κι αν είναι οι υπόλοιπες λίγο ή πολύ λανθασμένες ομολογίες αιρέσεις κλπ.
Καθολική είναι;
Λένε μερικοί:
''Μα πως είναι καθολική, υπάρχουν τόσες άλλες: η καθολική ,η διαμαρτυρόμενων η ευαγγελιστών, οι αγγλικανοί κλπ ''
Αν είναι μια η αλήθεια είναι και καθολική, αλλιώς μερική αλήθεια δεν είναι αλήθεια, αλλά πλάνη, ώστε όλοι οι άλλοι είναι όπως είπαμε σε πλάνη μικρή ή μεγάλη ασχέτως κι άρα δεν πρόκειται για μέρη της εκκλησίας ούτε πολύ περισσότερο για εκκλησίες.

Αν κατέχουμε εμείς την αλήθεια τότε είναι Μία και Καθολική εκκλησία η δική μας και μόνον, ενώ αν δεν την κατέχουμε εμείς είναι εκείνη που την κατέχει και η δική μας είναι μια πλάνη μια αίρεση.

Για να δούμε αν κατέχουμε την αλήθεια.
Λένε πολλοί:
''ξέρουμε δα τι είναι και ο κλήρος, απαρτίζεται σε μεγάλο μέρος από άρπαγες και ανήθικους  υποτιθέμενους πιστούς, όπως κι οι απλοί πιστοί που είμαστε αμαρτωλοί και στην ουσία άπιστοι, ούτε ξέρουμε τι πιστεύουμε κι ούτε ξέρουμε τι κάνουμε και τι όχι.''
Ακόμη κι αν ίσχυαν ακριβώς αυτά ένας παραλληλισμός θα μας δώσει την απάντηση στο κατά πόσο οι αδυναμίες των ανθρώπων πιστών και κληρικών μας δείχνουν πως δεν κατέχουμε εμείς την ορθή άποψη για την αλήθεια .
Το καλό σχολείο είναι εκείνο που δείχνει προς την αλήθεια, σε μαθητές και δασκάλους ή εκείνο που βρίσκεται ήδη στην αλήθεια;Υπάρχει εξάλλου το τέλειο σχολείο που να βρίσκεται στην αλήθεια μαζί με μαθητές και δασκάλους;
Η δουλειά του σχολείου αν δεν μπορεί να βγάζει σοφούς είναι να βγάζει φιλόσοφους.
Έτσι και της εκκλησίας ο ρόλος δεν είναι να βγουν όλοι άγιοι αλλά να πλησιάσουν οι πολλοί την αγιότητα και να την αγαπήσουν.
Που αναφέρεται τότε το Αγία αν όχι στους άγιους κληρικούς και λαϊκούς;
Η αλήθεια της εκκλησίας μας που είναι Αγία είναι το δόγμα της, αυτό ισχυριζόμαστε, ούτε πως έχουμε άγιους κληρικούς, ούτε πως οι πιστοί είμαστε άγιοι.
Τι μας κάνει να το ισχυριζόμαστε;
Είναι Αγία η εκκλησία μας επειδή είναι τέτοιες οι ρίζες, το σώμα και οι καρποί της πίστεως μας.
Δηλαδή η ορθή  και πλήρης θεολογική ανάλυση των πιστεύω που στηρίχθηκαν στα γερά θεμέλια της Ελληνικής ηθικής φιλοσοφίας που είχε λεπτολογήσει τα ζητήματα αυτά μέχρι κόμματος, και το κυριότερο τα εφάρμοζε για αιώνες πριν το Χριστό. Προετοιμάζοντας τη ζωή στον ελληνικό κόσμο με τα νοήματα και τις αξίες αυτές για αιώνες αναπτύχθηκαν οι βαθιές ρίζες ενός πολιτισμού που ιστορικά στάθηκε πάντα στη σωστή πλευρά των μαχών, σαν προάγγελος και προφήτης για το χριστιανισμό και τα τέλεια μηνύματα του παραδείγματος πια του Χριστού, των μαρτύρων και αγίων μας βρήκαν άμεσα το χώρο τους.
Οι Σωκράτης, Πλάτων,Αριστοτέλης, Πλούταρχος, Ηράκλειτος και άλλοι, είναι χριστιανοί πριν τον Χριστό και δεν το δίδαξαν με τη θεωρία μόνο αλλά με τη ζωή τους.
Τα θαύματα είναι η χειροπιαστή απόδειξη για την Αγιότητα του σώματος της εκκλησίας και των Αγίων μαρτύρων της.
Τα μυστήρια της γεννούν τα θαυμαστά γεγονότα που λέμε θαύματα.
Θαύματα είναι τα γεγονότα που δεν εξηγούνται με τη λογική και την επιστημονική μελέτη και τέτοια υπάρχουν πολλά στην ορθόδοξη εκκλησία, στο πλέον καλλιεργημένο επιστημονικό κοινό, χώρεσαν  τα θαύματα ακόμη και για τους πλέον δύσπιστους αυτό από μόνο του είναι αξιοθαύμαστο.
Μόνο οι Έλληνες απέδειξαν φιλοσοφικά και με επιστημονικά επιχειρήματα την ύπαρξη του θεού.
Αγία είναι η εκκλησία των ανθρώπων που παλεύουμε να αποτελούμε σύνολο αμαρτωλών μεν που πράττουμε όμως με βάση το άγιο πνεύμα της διδασκαλίας και του παραδείγματος του Χριστού και των μαρτύρων του και δεν δεχόμαστε κανενός αμαρτωλού το αλάθητο ή την πρωτοκαθεδρία.
Αποστολική είναι η εκκλησία επειδή έχει αυτή την κατεύθυνση να υπάρχουν ακόμη και σήμερα απόστολοι του χριστιανικού πνεύματος και όχι ''ιεροί'' κατακτητές και πράκτορες δόλιας εξουσίας.
Αποστολική γίνεται όταν ο καθένας μας είναι απόστολος της πίστεως του Χριστού, φορέας δηλαδή του πνεύματος του, που διαχέει τα μηνύματα του με το παράδειγμα του κι ακόμη καλύτερα, όταν υπάρχουν απόστολοι του μηνύματος αυτού σε ανθρώπους που δεν είχαν την ευκαιρία να το διδαχτούν και παράλληλα δεν θέλουν ''ιεραπόστολους κατακτητές''.

10. Ομολογω εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών.
10. Ομολογώ ένα βάπτισμα για τη συγχώρεση Των αμαρτιών.

Πως το βάπτισμα και μάλιστα το μοναδικό οδηγεί στη συγχώρεση των αμαρτιών;
Το βάπτισμα είναι καθορισμός ή επαναπροσδιορισμός μας, ειδικά δε των αξιών και της πορείας που αυτές καθορίζουν.
Δεν μπορεί κανείς να παλεύει ταυτόχρονα σε αντίθετα στρατόπεδα, μα ακόμη κι αν το κάνει -εν αγνοία του- κάποια στιγμή θα βρεθεί στο σταυροδρόμι.
Για τούτο οφείλει να γνωρίζει και τότε να επιλέξει το ένα και μοναδικό που θα καταταγεί και θα υπηρετήσει.
Άρα με προσοχή και περίσκεψη πρέπει να επιλέξει κανείς ένα και μοναδικό πιστεύω και για τούτο το ορθό να εργασθεί επιμελώς.
Γιαυτό εξάλλου ονομάζουμε τη πίστη μας ορθή δηλαδή ορθή δόξα άρα ορθοδοξία.
Η συγχώρεση των αμαρτιών προκύπτει έμμεσα από το βάπτισμα μέσω της επανατοποθέτησης στο δρόμο της δημιουργίας και άρα τον καθαρισμό αποχωρισμό από τα έργα της αποδόμησης.

11. Προσδοκώ ανάστασιν νεκρών.
11. Περιμένω με ελπίδα την ανάσταση των νεκρών.


Γιατί προσδοκώ ανάσταση νεκρών και πως μπορεί να γίνει αυτή εφικτή αφού άλλοι νεκροί καίγονται άλλοι κακοποιούνται και εν γένει διαλύονται τα σώματα τους και τι νόημα έχει να ξανασηκωθούν οι νεκροί από τα μνήματα τους;
Δεν μιλάμε για αυτού του είδους την ανάσταση αφού τα σώματα είναι συνδεδεμένα με το χρόνο κι ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω δεν έχει νόημα η επιστροφή του χρόνου γιατί εξάλλου σε ποιό σημείο θα μπορούσε να επιστρέψει και μάλιστα να συνεχίζει αενάως την ύπαρξη αυτή;
Προφανώς λοιπόν η ανάσταση είναι αντίστοιχη με εκείνη του Χριστού που πήρε ξανά την άχρονη και άυλη θεϊκή του μορφή.
Αντιστοίχως το άυλο και άχρονο θεϊκό μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης είναι αυτό που προσδοκούμε να αναστηθεί από την νεκρή φύση και να γίνει μέρος της θεϊκής υπόστασης του κόσμου.
Αν αυτό που μένει είναι ο θάνατος το κενό το τίποτε μόνο, τότε εκείνο που λέγαμε πριν ότι ''μόνο η καλή καρδιά μένει''  δεν θα είχε νόημα.
Ακριβώς όμως επειδή θεωρούμε πως αυτό είναι που έχει μόνο αξία, για τούτο περιμένουμε να πάρει τη θέση στη θεϊκή του φύση όπως ο Χριστός και το Άγιο Πνεύμα.

12. Καί ζωήν του μέλλοντος αίωνος. 'Αμήν.
12. Και τη ζωή στη μέλλουσα βασιλεία του Θεού. Αμήν.

και η ζωή του μέλλοντος αιώνος ευχόμαστε κι πιστεύουμε θα είναι αυτή η σύμπραξη συνύπαρξη με τη θεϊκή φύση του δημιουργού αενάως.

Τι είναι η βασιλεία του Θεού;
για μένα είναι η επικράτηση του πνεύματος της δημιουργίας και των αξιών έναντι στις δυνάμεις της διάλυσης και της αποδόμησης σε κάθε επίπεδο υλικό και άυλο, σημαίνει ειρήνη ηρεμία αγάπη δικαιοσύνη δημοκρατία αλληλεγγύη αδελφοσύνη με ένα λόγο μακαριότητα


ΟΙ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ 2009-2023

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ